Ontsteking?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ontsteking?

Berichtdoor Barfplaats

KarinM
3-sterren

Ontsteking?

Berichtdoor KarinM » Vr 11 Mei 2012, 23:36

Ik heb deze week toch iets raars meegemaakt en ik vraag mij af of iemand dit ook heeft meegemaakt. Afgelopen woensdagochtend was er nog niets aan de hand en ik kom van mijn werk ga met mijn pinschers wandelen en ik zie dat Lina constant met haar hoofd schud. Ik dacht eerst aan de oren maar daar was niks mee. Toen zag ik op eens aan de zijkant onder haar kin net en soort hangzakje flapperen dat was wat haar irriteerde en vandaar haar geschud met haar hoofd. Ik maakte mij best wel zorgen want ik begon al aan enge dingen te denken. Ik ben dus die avond nog naar de DA gegaan. Ik heb geen vaste DA dus ik ben bij een nieuwe praktijk geweest bij mij in de buurt. Hij had dit nog nooit gezien en zou een snelle biopt nemen. Met een injectie spuitje prikte hij er in na de derde keer lukte het. Op het glasplaatje verschenen troebele druppeltjes. Hij zei meteen dat is vet. Een collega hield het nog onder de microscoop maar daar kwam niks uit. Hij wilde eigenlijk een operatie voorstellen daar schrok ik wel van. Ik had al een beetje hier en daar gevraagd en gegoogled en had wel over een ontsteking gelezen. Hij bleef er bij dat het een soort vet ophoping was, hij vond het wel raar hoe dat in een paar uur zo groot kan worden.
Denk dat hij mijn aarzeling voor een operatie zag want hij stelde twee oplossingen voor: een antibiotica spuit geven en even afwachten was het een ontsteking dan zou het overgaan en anders toch een operatie.
Nu heb ik niet van de eerste dag een foto (woensdagavond) maar wel van de donderdagochtend. Het was toen al wat minder. Het meest rare is dat vrijdag ochtend vrijwel niets meer te zien was en toen ik weer smiddags thuis kwam was de huid weer de oude niet meer slap. Wie herkent dit? Ik ben zo benieuwd. Ik zal volgende week de DA bellen en zeggen dat gelukkig alles weer in orde is.

Foto van de donderdagochtend: (woensdagavond was het nog veel erger het hinderde haar gewoon vandaar het schudden)
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdagochtend:
Afbeelding

Groetjes,

Karin
elianne
3-sterren

Re: Ontsteking?

Berichtdoor elianne » Za 12 Mei 2012, 06:44

Ja das idd raar. Is er mss uit t gaatje van t prikken, geen vuil gesijbeld? Is  " de zak " niet verder gaan zakken naar beneden? Slikken gaat ook nog goed? Als t weg is dan is dat goed, maar toch keel in de gaten houden de komende dagen.
KarinM
3-sterren

Berichtdoor KarinM » Za 12 Mei 2012, 11:42

Het gekke is ze is weer prima in orde dus ik heb geen idee of de antibiotica heeft geholpen of dat het normaal ook weggegaan zou zijn.

Karin
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 14 Mei 2012, 08:26

Ja! Ik heb dit ooit gehad met Brutus! We schrokken ons helemaal de tandjes. En een dag later was het weg. Schiet mij maar lek, ik ben er ook nooit achter gekomen wat het nou was. Hij was nog heel jong, toen ie dit had en hij is dik 14 jaar geworden, heeft het gedurende die 14 jaar nooit meer terug gehad.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”