kippenhartjes en maagjes drogen vraagje?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Do 10 Mei 2012, 16:11

Wie droogt er wel een kippenhartjes en maagjes ik heb ze net gekocht en wil even weten of ze door midden moeten of zo op de droger en wat is de droog tijd hiervan.
miik
5-sterren

Re: kippenhartjes en maagjes drogen vraagje?

Berichtdoor miik » Do 10 Mei 2012, 17:22

Degene die ik had zat vrij veel vet nog aan, dat droogde niet goed.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Do 10 Mei 2012, 18:26

Ik heb het merendeel open gesneden dus door de helft en later heb ik het onderste randje vast gelaten en open gelegd. Vond ze nogal dik en dacht dan duurt het zo lang.
Het vet viel wel mee maar ja dat wordt afwachten de maagjes heb ik ook dun gemaak door er in te snijden maar dat stugge wat er aan zit droogt dat wel.
sjuutje1969
1-ster

Berichtdoor sjuutje1969 » Do 10 Mei 2012, 20:47

Ik snij ze altijd doormidden en leg ze dan plat op het rooster van de droger, dat gaat prima!
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Do 10 Mei 2012, 20:50

Wel hartjes en levertjes, maar geen maagjes (nog niet geprobeerd) Ik snij/knip het vet eraf en dan is het prima te drogen. Als het grote hartjes zijn snij ik ze nog een keer door, zodat het 2 helften worden. Gaat heel goed.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Vr 11 Mei 2012, 07:27

Ik snijd de hartjes ook meestal door 2en. Leg dan de platte kant op 't rooster. Vet laat ik er in principe aan zitten, alleen de echt grote stukken vet, snijd ik eraf. Ik laat ze meestal zo'n uur of 7 drogen, maar ik wil niet dat ze door en door droog zijn. Maagjes droog ik eigenlijk nooit. Lever wel, maar dan weer geen kippenlever.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Vr 11 Mei 2012, 12:39

Nou de hartjes en maagjes hebben er 12 uur ingezeten maar zijn nog lang niet droog ik heb hem weer op 5 uur gezet, de hartjes die ik had heel gelaten dus kleine hartjes waren gewoon nog zacht.
Nou heb ik bakpapier op het onderste rooster gedaan zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn dat het zo slecht droogt, moet je in dat bakpapier geen gaatjes maken dan.
Laatst gewijzigd door deja op Vr 11 Mei 2012, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Vr 11 Mei 2012, 14:54

Ik snij de hartjes (maagjes heb ik nog niet gedroogd) meestal in drieën. Dat is even trutten, maar het droogt beter en voor mijn kleine hondje is zo'n stukje als beloning meer dan genoeg.  ;)

Vet laat ik er aan zitten, dat droogt niet zo uit als het vlees maar dat geeft niet. Ik bewaar alles toch in de vriezer na het drogen en haal er telkens een handje uit voor gebruik. Het zit hier toch zeker wel een uur of 12 in de droger (bomann) met de roosters niet dicht op elkaar maar de 'open' stand en ik gebruik geen bakpapier.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Vr 11 Mei 2012, 19:00

Ik heb ze nu 16 uur in de droger gehad eerst op 50 graden de laatste 4 uur wat hoger maagjes waren wel droog maar de hartjes nog niet heeft er iemand ervaring met bakpapier. Moeten daar gaatjes in want volgens mij sluit je alles af voor de warmte, alhoewel de warme lucht wel uit dat gat kwam.
sjuutje1969
1-ster

Berichtdoor sjuutje1969 » Vr 11 Mei 2012, 20:48

ik gebruik geen bakpapier in de bohman, vindt dat de roosters heel makkelijk schoon te maken zijn in de vaatwasser.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”