Vraagje gewicht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vraagje gewicht

Berichtdoor Barfplaats

Kinnie
5-sterren

Vraagje gewicht

Berichtdoor Kinnie » Wo 09 Mei 2012, 21:19

Joeri heeft de laatste tijd weer meer last van zijn benauwdheid en hoesten. Onderzoeken hiernaar lopen.
In de tussentijd moet Joeri ook een kilo of 1,5 af vallen, dat zal hem en zijn benauwdheid ten goede komen natuurlijk. Hij weegt nu 12 kilo en moet zo rond de 10,5 wegen, dat is voor hem een normaal gewicht.
Echter is Joeri ontzettend moeilijk op gewicht te houden. De andere twee voer ik op zicht en dat gaat prima. Dat doe ik bij Joeri ook, maar lukt slecht.... Zodra ik Joeri minder eten ga geven (en dat hoeft dan niet eens veel minder te zijn) valt hij in erg korte tijd erg veel af, vorig jaar was hij op een gegeven moment echt graat mager, ik schrok me een hoedje en had dat niet zien aankomen  :-[ Ik voelde me erg schuldig.... Maargoed, hij komt ook vrij snel weer aan zodra hij meer voeding krijgt.
Nu moet er dus weer gewicht af, en ben dus bang dat dat bij hem weer zo snel zal gaan en dat is niet de bedoeling, tenminste niet te veel...
Joeri krijgt KVV, afwisselend Energique, Rodi en Smuldier.
Hebben jullie misschien tips hoe ik hem beter op een constant gewicht zou kunnen houden en hoe ik hem in een gedoseerde hoeveelheid kan laten afvallen...?
Veel bewegen zit er voor hem niet in ivm zijn benauwdheid, dus daar moet hij het niet van hebben.....

Alvast bedankt..
Lil
5-sterren

Re: Vraagje gewicht

Berichtdoor Lil » Do 10 Mei 2012, 07:18

Kvv voeren waar geen rijst of graan inzit? Rijst en graan kan enorm aanzetten bij sommige honden.

Kvv dat heel mager is op basis van paard of konijn?

Heel weinig minderen en het dan heel langzaam doen en alweer vermeerden als hij nog niet op het juiste gewicht zit?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 11 Mei 2012, 07:42

Kinnie schreef:Joeri heeft de laatste tijd weer meer last van zijn benauwdheid en hoesten. Onderzoeken hiernaar lopen.
In de tussentijd moet Joeri ook een kilo of 1,5 af vallen, dat zal hem en zijn benauwdheid ten goede komen natuurlijk. Hij weegt nu 12 kilo en moet zo rond de 10,5 wegen, dat is voor hem een normaal gewicht.
Echter is Joeri ontzettend moeilijk op gewicht te houden. De andere twee voer ik op zicht en dat gaat prima. Dat doe ik bij Joeri ook, maar lukt slecht.... Zodra ik Joeri minder eten ga geven (en dat hoeft dan niet eens veel minder te zijn) valt hij in erg korte tijd erg veel af, vorig jaar was hij op een gegeven moment echt graat mager, ik schrok me een hoedje en had dat niet zien aankomen  :-[ Ik voelde me erg schuldig.... Maargoed, hij komt ook vrij snel weer aan zodra hij meer voeding krijgt.
Nu moet er dus weer gewicht af, en ben dus bang dat dat bij hem weer zo snel zal gaan en dat is niet de bedoeling, tenminste niet te veel...
Joeri krijgt KVV, afwisselend Energique, Rodi en Smuldier.
Hebben jullie misschien tips hoe ik hem beter op een constant gewicht zou kunnen houden en hoe ik hem in een gedoseerde hoeveelheid kan laten afvallen...?
Veel bewegen zit er voor hem niet in ivm zijn benauwdheid, dus daar moet hij het niet van hebben.....

Alvast bedankt..

Kun je niet bijv. beginnen met 30 of 50 gram per dag minder te geven? Dat een weekje te doen en kijken wat er gebeurd? En elke week even wegen?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”