Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#2335184
Hoe kan het dat vandaag bij Jopie zijn anaalklieren toch helemaal vol zaten en het meer op pus leek dan op het normale koffie kleurtje. Wist zelf niet maar onze oppas heeft een trimsalon en zag bij het bij Jopie.

Ik zeg wat vreemd dat hij ondanks altijd goed ontlasting heeft (stevig) toch een verstopping had.

Hoe zou het dan toch kunnen dat het wel aanwezig was?     
Laatst gewijzigd door Pedro98 op di 08 mei 2012, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2335283
Mmmm, misschien wat extra gevoelig voor dit kwaaltje :-\. Klinkt mij trouwens, zoals je de inhoud omschrijft, als ontstoken anaalklieren en ik zou dit even na laten kijken.
Door Fido
#2335285
Kan altijd gebeuren. Karel had een paar weken terug gewoon een hele vette anaalklierontsteking  :-\ had ik ook nooit verwacht maar het gebeurde toch zo maar even  ;)
Door Martine-Tom
#2335286
Zijn er bepaalde honden/rassen vatbaarder voor?
Tom is mijn 3e hond en geen van de 3 heeft er ooit last gehad, ik sprak vandaag een vrouw die nu haar 6e hond heeft en 3 van de 6 hadden anaalklier problemen, zo ook haar huidige hond.
De da heeft haar blijkbaar geleerd om ze zelf uit te knijpen en sterker nog, toen ze hondlief optilde leegde hij ze zelf tegen haar jas aan  :o

Ik zie bij Tom regelmatig een paar druppels vocht met de ontlasting meekomen...ga er maar vanuit dat dat vanuit de anaalklier komt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2335294
[quote="martine-tom"]
Zijn er bepaalde honden/rassen vatbaarder voor?
Tom is mijn 3e hond en geen van de 3 heeft er ooit last gehad, ik sprak vandaag een vrouw die nu haar 6e hond heeft en 3 van de 6 hadden anaalklier problemen, zo ook haar huidige hond.
De da heeft haar blijkbaar geleerd om ze zelf uit te knijpen en sterker nog, toen ze hondlief optilde leegde hij ze zelf tegen haar jas aan  :o

Ik zie bij Tom regelmatig een paar druppels vocht met de ontlasting meekomen...ga er maar vanuit dat dat vanuit de anaalklier komt.
[/quote]

Dat hoort. Anaalkliervocht geeft een "eigen" lucht (  :-X) aan de ontlasting mee.  Vroegah zeiden we nog wel eens...als je begint met uitknijpen, blijf je uitknijpen. Dat was in de tijd dat het bij veel da's en trimsalon een standaardhandeling was om anaalklieren uit te knijpen als de hond toch op tafel stond. Met vaak het gevolg dat "het systeem" ontregeld wordt en je moet blijven leegknijpen om ontstekingen en of spontane legingen (zonder aanwijsbare reden) te voorkomen.  Dikke stress kan leiden tot een spontane leging. Grote kans dat die hond van mevrouw ook om die reden zijn tuutjes even leegde. :biggrin2:

Ik heb bij mijn eigen honden nog nooit anaalklieren uitgeknepen en er is er ook nog nog eentje geweest die er ook maar een beetje last van heeft.  Alleen als Groovy een epileptische aanval heeft dan komt er soms wat anaalkliervocht mee, maar dat zijn enkele druppels.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2335787
Joris is er ook gevoelig voor, maar hij is ook een snelle poeper. Heb zo maar het idee dat dat er ook iets mee te maken heeft, zichzelf domweg geen tijd gunnen om goed uit te poepen en anaalklieren te legen. Weet niet of dat bij Jopie ook het geval is?
Door Pedro98
#2335932
[quote="Pauline"]
Joris is er ook gevoelig voor, maar hij is ook een snelle poeper. Heb zo maar het idee dat dat er ook iets mee te maken heeft, zichzelf domweg geen tijd gunnen om goed uit te poepen en anaalklieren te legen. Weet niet of dat bij Jopie ook het geval is?
[/quote]

Jopie heeft dat dus ook zitten poepen en hard weg rennen.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op wo 09 mei 2012, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruwhaar
#2339698
Da's dus een teckelkwaal, hier hetzelfde verhaal. Maar ze hebben er beide geen last van....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2340023
[quote="Pedro98"]
Jopie heeft dat dus ook zitten poepen en hard weg rennen.
[/quote]
Nou ik denk dus zomaar dat hij zijn anaalklieren niet voldoende leegt....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door