Wanneer minder gaan voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Dennis Vrooland
1-ster

Berichtdoor Dennis Vrooland » Za 05 Mei 2012, 13:39

Hoi,

Onze teckel pup is nu reeds 5,5 maand.
Ze geniet met volle teugen van de darf eco. Krijgt ongeveer 300 gram per dag aan KVV. Ze weegt ongeveer 6 kilo nu. Het is een standaard kortharige teckel. Uitgegroeid zou ze rond de 9 kg gaan wegen denk ik. Het is een mooie compacte teckel. Oogt niet als een worst op poten haha.

Ze krijgt nu nog 3x daags ongeveer 100 gram. Ze doet het er goed op. Van voren is ze mooi breed, stevige pootjes en van achter gewoon goed op gewicht. Zeker niet te dik, gewoon een mooie lijn.

Nu is mijn vraag hoe lang zal ze nog groeien?
En hoe zit het met overgang na 2 voedingen per dag?

gr Dennis
M@rina
5-sterren

Re: Wanneer minder gaan voeren?

Berichtdoor M@rina » Za 05 Mei 2012, 14:07

Sommige honden geven dit zelf aan, door bijv een maaltijd over te slaan. andere vreten gewoon door.  Zo rond de 6 maanden is wel een mooi tijdstip om van 3 naar 4 maaltijden te gaan. Je merkt vanzelf als de tijd er nog niet rijp voor is, bijv omdat ze de hoevellehid van 300 gram over 2 maaltijden niet weg krijgt.

Minder gaan voeren dat doe ik als ik merk dat er een laagje op de ribben komt. Bij de éne hond is dat rond een maand of 9, bij andere honden duurt het langer. Voelen dus... handen op de ribbenkast en voelen of je de ribben makkeljk kunt voelen, dan is het goed, als je echt een beetje moet drukken dan zit er een lekker vetlaagje op en moet je minder gaan voeren.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”