Dezzy onder de bulten (met foto's)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Do 03 Mei 2012, 23:10

Dezzy zit dus helemaal onder de bulten... Het lijken een soort muggenbulten. Ze heeft er zelf weinig last van, jeukt er niet overmatig aan en de bulten zijn ook gewoon dicht... Ze zitten voornamelijk op dr hals en de achterpoten.
Ze heeft dinsdagavond dr enting gehad (Weil), zou dit een reactie erop kunnen zijn? Ze heeft het met de eerdere entingen niet gehad... Ze heeft qua voer ook niks anders gehad dan normaal, alleen wat meer omdat ze middenin een groeispurt zit. Hieronder wat foto's van dr hals en de binnenkant van dr achterpoten...

Afbeelding Afbeelding  Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn...?

Groetjes Babs
Lizzy
Moderator

Re: Dezzy onder de bulten (met foto's)

Berichtdoor Lizzy » Vr 04 Mei 2012, 07:15

Ik heb werkelijk geen idee! Het kan hoor, van de Lepto enting. Je ziet na deze enting wel gekkere dingen.... Maar als ze niet wegtrekken, liet ik ze zelf toch even aan de DA zien.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Vr 04 Mei 2012, 07:24

Vreemde bulten :-\ Ik kan je helaas niet zeggen of dit aan de enting ligt. Heeft ze misschien in de brandnetels gelopen of in andere struiken oid?
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Vr 04 Mei 2012, 09:17

het ziet er voor mij uit als een flinke allergische reactie op iets alhoewel ik daar dan weer jeuk bij zou verwachten  :-\ ze voelen niet warm aan die bultjes ?
Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Vr 04 Mei 2012, 10:43

Nou de bultjes zijn nu dus bijna weg  ???... Ze voelden idd niet warm aan en ze had er verder ook geen jeuk aan. Beetje raar... Heb wel de dierenarts gebeld, die wist ook niet helemaal wat het zou kunnen zijn en als het erger zou worden of niet weg zou trekken moest ik even langs komen, maar voor nu lijkt het gewoon weg te trekken. Hopen dat het zo blijft en maar even goed in de gaten houden als we naar het park/bos geweest zijn of ze weer terug komen...
In ieder geval bedankt!

Groetjes Babs
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”