Zie door de bomen het bos niet meer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Natasha
1-ster

Berichtdoor Natasha » Wo 02 Mei 2012, 09:10

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb onze hond tijd op KVV gehad (tilno) hier kreeg ze erg harde ontlasting van. ben alles uit gaan zoeken, hier nog advies gevraagd en de stap gemaakt naar Barf. Echter is dit niks voor mij. Het vraagt heel veel tijd, en helaas heb ik die niet.
Brokken is een drama, dus terug naar KVV.
maar wederom Tinlo geeft harde ontlasting. Heb nu alaska, alleen in de fazant zit graan, en daar is ze allergisch voor (evenals kip/rund/lam)
Ook merk ik dat er in veel KVV kippenbot als calciumbron wordt gebruikt :(
Ik neem aan dat ik dus een kvv moet zoeken met minder % bot?
En hoe zit het met de kiezelbrink mixen? Valt dit onder KVV of is dit alleen voor Barf erbij zeg maar.
Wie heeft er goed advies qua goede kvv??? Zit al te kijken op kvv vergelijken, helaas kun je hier niet aangeven dat er geen kip/rund/lam in mag zitten..
Lizzy
Moderator

Re: Zie door de bomen het bos niet meer

Berichtdoor Lizzy » Wo 02 Mei 2012, 09:16

Hoeveel % bot zit er in TinLo? In Haaksbarf en Shaweca zit volgens mij 15% kaal bot. Da's misschien minder dan TinLo?
Wordt de ontlasting op TinLo misschien niet soepeler als je er elke dag of wat bladgroenten of rauw ei of een sardientje of wat olijfolie of een stukje extra spiervlees aan toevoegt? (iedere keer wat anders, voor de afwisseling en gemak). Dit zijn allemaal laxerende dingen. Wie weet helpt het?
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Wo 02 Mei 2012, 09:46

Tinlo staat er om bekend dat het hare ontlasting kan geven. Ik geef het gewoon aan mijn honden en voeg inderdaad wat toe, beetje spiervlees of een groenteprutje. Kiezenbrink ken ik niet.

Verder wissel ik verschillende kvv 's af, mijn honden krijgen;
Tinlo barfmenu
Darf Eko
Versvoer
Tammenga
Carnibest
All animal

En daarnaast nog wat barfhappen zoals kippen of eendennekken, sprotjes eitje, etc.
,
Ik weet niet waar je woont en of je ruimte heb voor een wat grotere bestelling, maar er zijn verschillenden bedrijfjes die verschillende merken kvv te koop hebben en ook thuisbezorgen:
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.versvoer.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
www.lupa-diervoeding.nl/

Wat ik belangrijk vind aan een kvv is dat het verschillende diersoorten bevat in 1 mix (darf eko, versvoer en Tammenga) of dat je diersoorten moet afwisselen (Tinlo, haaksbarf, Shaweca, Carnivoer, All animal, Alaska etc.) In Shaweca en Carnivoer zitten alleen kippenbotten, in de andere merken zit bot van het desbetreffende dier.

Ik voer liever geen kvv waar een premix aan toe gevoegd is (Carnibest, Duck, Energique, Smuldier, Rodi) Daar zitten vaak maar 1 of 2 diersoorten in en er worden vitamine en mineralen toegevoegd om het compleet te maken.
Nu heb ik 1 miepert en die vindt carnibest lam erg lekker dus okay, die voer ik dan ook maar.

Op www.voerwijzer.com kan je allerlei kvv's vergelijken en ook selecteren op bot, granen, groente etc.etc. Vaak wordt je daar al eens stuk wijzer van.

Ik hoop dat ik een paar bomen voor je heb gekapt en je nu meer overzicht hebt. ;)
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Wo 02 Mei 2012, 11:35

Om die reden voer ik geen Tinlo meer, de ontlasting is keihard en daarbij vind ik Tinlo niet de voordeligste kvv.

Hier ligt standaard naturis, Bibi en all animal in de vriezers en dat word zo nu en dan aangevuld met kiezebrink en Lupa mix. Daarnaast word er nog 3 tot 4 dagen per week ge-barft.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”