hoeveel voeren na de bevalling

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

faya
4-sterren

Berichtdoor faya » Di 01 Mei 2012, 21:39

het menu samenstellen voor de bevalling en voor de laatste weken van de dracht hier al enkele keren gedaan en aangepast, bijgesteld. Begreep nu dat na bevalling het bot% weer omhoog gaat naar 50-60% en verder dan aanvullen met 10% groente ( nu niet meer koolhydraatrijke ) 20% orgaanvlees en 10-20% spiervlees, rauwe geitenmelk en voor glucose op peil houden dus rauwe honing geven. Maar dan lees ik: ze mag zoveel eten als ze wil.... Dat wordt dan moeilijk vooraf uit de vriezer halen. Ga ik nu dan aanvankelijk gewoon even uit van normale hoeveelheid + 20% ( zoals ook vanaf 7e week dracht ) of toch wel een stuk meer, waar begin ik dan mee, uitgaand van een kleiner nest?Het gaat hier dus om een golden retriever uit werklijn, kleiner, ranker type, normaal 22 - 23 kilo, die in haar gewone doen 2,5% van haar gewicht als dagelijkse hoeveelheid kreeg ( dan krijgt ze echter wel heel veel beweging )
tessa
5-sterren

Re: hoeveel voeren na de bevalling

Berichtdoor tessa » Di 01 Mei 2012, 22:09

Mijn boxerteef van normaal 26 kilo kreeg toen ze een nest van 9 stuks had ongeveer 2,5 kilo per dag.
Niet gelijk vanaf de bevalling, maar na een week of twee zat ze daarop.
Dit had ze nodig totdat de pups gespeend werden met 4 weken, daarna ben ik de hoeveelheid weer gaan minderen.
Toen de pups weg gingen met 8 weken, zat ze op een kilo voer per dag.
Normaal, als ze geen pups heef, eet ze ongeveer 500a 600 gram
Ze at dus ruim 4x keer zoveel als normaal.
faya
4-sterren

Berichtdoor faya » Do 03 Mei 2012, 17:27

bedankt tessa voor je reactie - jemig is wel een heleboel meer zeg, maar hangt natuurlijk ook af van grote van het nest en hier zal dat zo ongeveer uitkomen op de helft van jouw 9 puppies
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”