Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2322394
Sammy haar vacht wordt ineens heel slecht.
Hij is dof, wat vettig en stug.
Als ik met mijn hand de haren de verkeerde richting in duw blijven ze rechtop staan  :-[ Normaal vielen ze altijd mooi terug.
En ze krijgt oranje plekken op haar vacht, daar waar er bot zit en ze er op ligt.

Het is echt van de laatste paar weken en het wordt erger  :-\

Ze krijgt BARF en eet ook gewoon vis.
Ze krijgt er wel extra viscapsules en vit B bij en zeewier.
Is er nog meer wat ik kan geven??
Of is dit gewoon iets wat bij een oudere hond hoort??
#2322398
Ik moet zeggen dat Pinkel er ook uit ziet als een ontplofte kortharige cavia. Ze wordt zelfs kaal, hier en daar. Maar goed, Pink is natuurlijk echt super oud en dat is Sammy nog niet, da's een jonge blom (bijna dan he :biggrin2:). Je ziet wel vaak bij honden waarbij de nieren minder functioneren dat de vacht heel slecht wordt. Krijgt ze elke dag pijnstillers? Het is misschien niet onverstandig om weer eens een bloedje te laten trekken....

En verder merk ik dat Pinkel al weer wat beter wordt nu ik haar op een hoge dosering chlorella heb gezet (langzaam heb opgebouwd). Ik blijf het wonderspul vinden, chlorella. Dus ik zou daar op gokken.

Verder is het helemaal niet verkeerd om haar eens lekker te wassen met een goede hondenshampoo. De wat oudere knappen daar vaak ook erg van op.
#2322439
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat Pinkel er ook uit ziet als een ontplofte kortharige cavia. Ze wordt zelfs kaal, hier en daar. Maar goed, Pink is natuurlijk echt super oud en dat is Sammy nog niet, da's een jonge blom (bijna dan he :biggrin2:). Je ziet wel vaak bij honden waarbij de nieren minder functioneren dat de vacht heel slecht wordt. Krijgt ze elke dag pijnstillers? Het is misschien niet onverstandig om weer eens een bloedje te laten trekken....

En verder merk ik dat Pinkel al weer wat beter wordt nu ik haar op een hoge dosering chlorella heb gezet (langzaam heb opgebouwd). Ik blijf het wonderspul vinden, chlorella. Dus ik zou daar op gokken.

Verder is het helemaal niet verkeerd om haar eens lekker te wassen met een goede hondenshampoo. De wat oudere knappen daar vaak ook erg van op.
Ja Ze is inderdaad een ontplofte cavia  ;) ;)
Ze krijgt inderdaad elke dag pijnstilling, dus ik wilde ook binnenkort haar bloed weer laten controleren, gewoon een APKtje  :biggrin2:

Oke, dan gaan we gewoon ook chlorella proberen, domme vraag misschien maar welke kan ik dan het beste halen??

En ze gaat weer een goede wasbeurt krijgen, vindt ze niet leuk maar moet maar even  :)
tessa schreef: Ja, ik zou haar ook lekker wassen :)
Gaan we inderdaad doen!!
#2323920
Wat mij opviel bij mijn schotten op 'oudere' leeftijd is dat ze dit alle drie vertoonden. Ok, die stonden alle drie nog op brokken maar naar mijn mening krijgt de oudere hond wel sneller een vettige huid. Bij Zhiva bleek dat haar talgklieren overaktief aan het werk waren. ik heb toen sebaliet (of zoiets) shampoo gekregen van de DA. Dit hielp wel enigsinds. Die werd in haar laatste jaar zo vettig op haar rug dat we haar echt letterlijk met dreft op haar rug moesten wassen om haar nog een beetje te ontvetten...  :(
Nou was Zhiva een zwarte schot dus je zag wel heel duidelijk dat ze gewoon echt overtollig talg had, het werd gewoon een vieze witte waas van vet over haar rug. Maar de andere twee kregen gewoon echt naarmate ze ouder werden een vettere, sneller stinkende vacht...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door