Slapen op harde of zachter ondergrond?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Gonnie
4-sterren

Berichtdoor Gonnie » Ma 23 Apr 2012, 19:36

Bruut is 3 weken geleden geopereerd aan LPC en OCD. Het gaat redelijk goed met hem en we zijn nog volop aan het revalideren.

Wat ons heel erg opvalt is dat als hij op zijn eigen bed heeft geslapen, waarin een heerlijk zacht kussen ligt of bij ons in de zaak op een lekker dik kleed, hij makkelijker wegloopt (helemaal zonder manken) dan wanneer hij gewoon op de harde grond heeft liggen slapen.

Mijn vraag is eigenlijk: Kan de ondergrond tijdens het slapen echt onderscheid maken, of is dit simpel in mijn beleving?
tt-tjes
5-sterren

Re: Slapen op harde of zachter ondergrond?

Berichtdoor tt-tjes » Ma 23 Apr 2012, 20:06

Nee, ik denk dat het wel degelijk verschil uit maakt. Ik zie het aan Fjurdy met zijn artrose. Als hij op de koude tegelvloer gelegen heeft, dan heeft hij duidelijk meer opstartproblemen dan wanneer hij op een kussen of in zijn mand gelegen heeft.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 23 Apr 2012, 20:55

Dat maakt veel uit. Ik zie bij Boris (artrose) verschil tussen een simpel kussen en een orthopedisch matras. Op de kale grond wil hij helemaal niet meer liggen.
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Ma 23 Apr 2012, 21:13

Ja, dat maakt beslist uit!

Maar, dat gezegd hebbende ;-) Guinnie kan hier kiezen tussen diverse ondergronden van dikker tot op de kale plavuizen en ze kiest haar eigen plek. Ik ga haar ook niet vertellen /verbieden waar ze wel of niet mag slapen.
Alleen als ze in hoogzomer te lang in de zon zou blijven haal ik haar eruit en als ze bij wat koudere lenteavonden in de tuin in slaap sukkelt op de tegels haal ik haar daar weg.

Maar, als je het wel kunt sturen zou ik dat zeker doen!

Suzanne
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”