Patrijskarkas IPV Fazantkarkas

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Flyball-Junkies
3-sterren

Berichtdoor Flyball-Junkies » Za 21 Apr 2012, 11:03

Vraagje,

Ik heb bij mijn bestelling van Richard versvoeding Patrijskarkas in plaats van Fazantkarkas gekregen.
Nu krijgen mijn honden ongeveer 7mnd barf kan ik dan al Patrijskarkas als vleesbot aan ze geven en mijn tweede vraag is het volgende,er zitten nog poten aan de patrijskarkas kan ik de patrijskarkas nu in zijn geheel als vleesbot geven of moet ik de poten eraf halen.Normaal gesproken krijgen mijn honden eendennekken/kippennekken/eendenkarkas/Kippenkarkas als vleesbot.Tevens hebben ze ook al een paar keer fazantkarkas en jonge geitenribben gehad.
Kaela
5-sterren

Re: Patrijskarkas IPV Fazantkarkas

Berichtdoor Kaela » Za 21 Apr 2012, 11:06

Ja hoor, kan. Het lijkt me dat jou honden voldoende gewend zijn om zonder problemen patrijs te geven.

Ik heb het laatst ook voor het eerst besteld en voer het met poten. Oscar was er de eerste keer doodsbang van (had hij ook met de aller eerste keer konijnkarkas). De tweede keer ging al beter en als hij eenmaal eet, eet hij ze met smaak op.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 21 Apr 2012, 21:12

Als je hond fazantkarkas kan eten dan is patrijs ook geen probleem. Je hoeft de pootjes er niet af te halen hoor. Er zit dan wel iets meer vlees aan hun bot,  maar het zijn maar zulke kleine beestjes, ik zou daar niet moeilijk over doen met rekenen of zo, gewoon als vleesbot geven zoals normaal.
Mijn honden waren trouwens kieskeurig wat patrijsjes betrof. De ene lustten ze wel, de andere niet, van weer een ander bleef het orgaan (hartje en levertje wat er nog in zat) liggen. Mogelijk dat er een verschil is tussen mannetjes en vrouwtjes, geen idee, maar er werd vaak wel mee gemokt. Om die redenen koop ik ze zelf niet meer, ik heb geen zin in gezeur  ::):biggrin2:
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Za 21 Apr 2012, 21:51

Hier eten ze graag patrijsjes, fazant eten ze echt niet ;)

Ik denk dat je ze best kan geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”