Beginnend barfer vraagt om advies!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Els01
1-ster

Berichtdoor Els01 » Wo 18 Apr 2012, 21:49

Ben me al geruime tijd aan het verdiepen in de "Barfmethode" en heb al veel gelezen hier op forum, maar...(soms) duizelt het me allemaal. :D Vandaar, dat ik hier een onderwerp start.

Eerst ff iets vertellen: mijn naam: Els mijn hond: Rottweiler teef 1 jaar, die al heel wat kippennekjes naar binnen heeft gewerkt en kvv van smuldier en..Royal Caninbrok en dáár wil ik echt vanaf (niets ten nadele van dit merk, maar ik wil graag voeren wat een hond hoort te eten en...dat is m.i. vlees en alles wat daarbij hoort. Nu ben ik zelf al bijna 28 jaar vegetariër, dus geen "vleesmens" maar...ik wil dit mijn  hond niet onthouden.

Zal proberen uit te leggen wat mijn bedoeling is: 4 dagen kvv en 3 dagen barf. Dit uit praktisch oogpunt.

Nu heb ik bij Petra ("Versvoer") al  heel wat lekkernijen gezien die ik wil bestellen, maar..vind het toch nog wat verwarrend/onwennig/onduidelijk en daar kunnen jullie, als ervaren barfers, me vast wel mee helpen!

Zo zijn daar een aantal mixen van dieren, waar spiervlees,organen en bot inzit, mag je dit nu zien als een "all animal", dus een KVV?

Als ik die èn kvv van andere merken gebruik voor de 4 KVV dagen, kan ik dan voor de 3 Barfdagen diverse nekken (later karkassen), luchtpijpen, pens en diverse organen gebruiken, gecombineerd met 1 of 2 eieren met schaal, gepureerde groenten en paar scheppen yoghurt?

Tevens is er een vismix, die ik me goed lijkt om voor een barfdag te gebruiken.

Als je een Barfdag hebt, dan mag je 1 maaltijd toch bijv. oens geven en de volgende maaltijd nekken o.i.d.?

Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie reacties!

Alvast heel erg bedankt.

Grt,\
Els
Lizzy
Moderator

Re: Beginnend barfer vraagt om advies!!

Berichtdoor Lizzy » Do 19 Apr 2012, 07:30

Els01 schreef:Ben me al geruime tijd aan het verdiepen in de "Barfmethode" en heb al veel gelezen hier op forum, maar...(soms) duizelt het me allemaal. :D Vandaar, dat ik hier een onderwerp start.

Eerst ff iets vertellen: mijn naam: Els mijn hond: Rottweiler teef 1 jaar, die al heel wat kippennekjes naar binnen heeft gewerkt en kvv van smuldier en..Royal Caninbrok en dáár wil ik echt vanaf (niets ten nadele van dit merk, maar ik wil graag voeren wat een hond hoort te eten en...dat is m.i. vlees en alles wat daarbij hoort. Nu ben ik zelf al bijna 28 jaar vegetariër, dus geen "vleesmens" maar...ik wil dit mijn  hond niet onthouden.

Zal proberen uit te leggen wat mijn bedoeling is: 4 dagen kvv en 3 dagen barf. Dit uit praktisch oogpunt.

Nu heb ik bij Petra ("Versvoer") al  heel wat lekkernijen gezien die ik wil bestellen, maar..vind het toch nog wat verwarrend/onwennig/onduidelijk en daar kunnen jullie, als ervaren barfers, me vast wel mee helpen!

Zo zijn daar een aantal mixen van dieren, waar spiervlees,organen en bot inzit, mag je dit nu zien als een "all animal", dus een KVV?

Hoi Els,
Ja, ik denk dat je dat het beste aan Petra zelf kunt vragen. Ik heb namelijk geen flets idee wat er in zit (en wat de kwaliteit is - voor mij 2 redenen om nooit mixen te voeren).

Als ik die èn kvv van andere merken gebruik voor de 4 KVV dagen, kan ik dan voor de 3 Barfdagen diverse nekken (later karkassen), luchtpijpen, pens en diverse organen gebruiken, gecombineerd met 1 of 2 eieren met schaal, gepureerde groenten en paar scheppen yoghurt?

Ik zou op die dagen niet teveel 'zinloze' dingen geven en dus geen luchtpijp, niet teveel pens en ook niet teveel andere organen. Ik zou vooral de nadruk leggen op mooi bevleesde vleesbotten (als je hond helemaal KVV eet en al wat nekken gewend is, kun je prima kwarteltjes, parelhoenkarkas en eendkarkas gaan toevoegen), kwalitatief goed/mooi spiervlees, groenten, eitjes, rauw visje, etc.

Tevens is er een vismix, die ik me goed lijkt om voor een barfdag te gebruiken.

Ik vind mix geen BARF dus ik zou gewoon lekker een zalmkop geven. Of een paar keer per week 1 rauw/vers sardientje of makreeltje of haring.

Als je een Barfdag hebt, dan mag je 1 maaltijd toch bijv. oens geven en de volgende maaltijd nekken o.i.d.?

Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie reacties!

Alvast heel erg bedankt.

Grt,\
Els

Ja, dat mag. Je mag ook 2 maaltijden van pens + nekken geven. Het hangt ook een beetje van het vleesbot af en hoe jouw hond het op vleesbot doet. Als je veel restjes bot in de ontlasting ziet, is het bijv. beter om het vleesbot met vlees/pens te combineren.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”