Afwisselend misselijk en diarree?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Ma 16 Apr 2012, 19:04

Nina is al een paar dagen aan het sukkelen. Ze wisselt zieke dagen af met normale dagen. Ziek= diarree, gras eten 's ochtends niet willen eten, maar meestal 's avonds wel. Normaal = twee keer per dag eten en normale ontlasting. Dit wisselt nu al ongeveer een week.
Gelukkig is ze wel alle dagen actief, rent door het bos alsof er niets aan de hand is, ook op de dagen dat ze ziek is. Alleen binnen lijkt ze op die dagen wel meer hangerig/futloos.
Tja, wat is wijsheid. Ik heb de DA gebeld, er is op dit moment niks bekend van een virus of zo (overigens heeft onze andere hond, Suzi, nergens last van). De DA-assistente had het over pilletjes "finidiar" (geen idee of je het zo schrijft)- deze zouden een soort beschermlaagje leggen waardoor irritaties minder last geven.
Okugest heb ik niet meer in huis (ik heb laatst opruiming gehouden en deze was flink over de datum).

Iemand nog een tip? Of toch gewoon morgen die finidiar gaan halen?
Lizzy
Moderator

Re: Afwisselend misselijk en diarree?

Berichtdoor Lizzy » Ma 16 Apr 2012, 21:11

Ik ging nieuwe Okugest halen, morgen. En vandaag maar even niks meer te eten geven. Heeft ze koorts? Ze geeft niet over?
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 16 Apr 2012, 22:13

Als de tips van Lizzy niet helpen gewoon finidiar gaan halen. Werkt hier echt top bij fikse virussen met bloederige diarree en bloederig braaksel. Een paar pillen (ze zijn zonder recept) en het is weer ok. Ik geef het alleen alss okugest met probiotica niet helpt.
Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Di 17 Apr 2012, 10:28

Ze geeft niet over (een enkele keer 's ochtends beetje schuim). Gisteravond weer goed gegeten, de hele dagportie (meestal krijgen ze hun dagportie verdeeld, 's ochtends 1/4 en 's avonds 3/4). En vanmorgen ook weer normaal gegeten.

Ik ga straks ff Okugest halen, toch makkelijk om weer in huis te hebben. Jammer dat het niet onbeperkt houdbaar is.

Bedankt voor jullie reacties
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”