Hoeveel eet een zogende poes?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Mary
2-sterren

Berichtdoor Mary » Ma 09 Apr 2012, 10:06

Onze poes van 11 mnd (ontsnapt toen ze 1e keer krols was, katteluikje dicht, heeft ze open weten te pulken) is bevallen van 6 erg gezonde kittens, het is nu nog geen 2 dagen later en ze wegen al gemiddeld 150 gram. Poes was eerst toen we haar net hadden niet zo dol op gemalen versvlees en ik moest lijmmiddel gebruiken. Op het eind van de zwangerschap at ze alles en nu ook gelukkig, alleen kippevleugels etc wil niet zo erg. Weet iemand of ik nog iets kan/moet bijvoeren, vet, en in welke vorm, of heeft ieman tips? Bedankt! En hoeveel % van haar lichaamsgewicht kan je voeren, 10?
Mary
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Hoeveel eet een zogende poes?

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 09 Apr 2012, 14:12

Niks veranderen aan de percentages dus geen extra vet. Ze heeft van alle voedingsstoffen gewoon meer nodig en niet alleen energie, maar ook eiwit, mineralen en vitamines.
Ik zou gewoon zoveel geven als ze lust, 6 kittens voeren vreet energie dus ze moet alle zeilen bijzetten.
Mary
2-sterren

Berichtdoor Mary » Vr 13 Apr 2012, 14:15

...ik geef haar zo'n 4 keer per dag ongeveer 100 gr, of zoveel ze lust, haaks of tinlo, maar ook af en toe een beetje yoghurt, en ze is gék op ouwe geitekaas, maar dat krijgt ze niet elke dag. Of af en toe een lepeltje creme fraiche, is dat heel slecht? :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”