Wat kan dat zijn?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wat kan dat zijn?

Berichtdoor Barfplaats

cairodyn
5-sterren

Wat kan dat zijn?

Berichtdoor cairodyn » Vr 06 Apr 2012, 18:59

Dubai heeft sinds afgelopen dinsdag iets geks.
Als hij heeft gegeten (kvv niets anders als normaal ook alles zelfde omtrent waar hij eet en hoe hij staat) dan spuugt hij vrijwel meteen alles er weer uit. Ik dacht eerst dat het zou komen omdat hij gelijk water achter het vlees aan drinkt. Vandaag dus tijdens eten geen water in bak er naast. Eten was op loopt richting achterdeur. Ik zeg kom maar, maar zie ook gelijk dat er kotsbewegingen op gang komen. Dus buitendeur open hij naar buiten en kotst het eten uit. Even erna eet hij het dan weer op en dan kotst hij het niet weer uit. Vind het heel vreemd, iemand een idee hoe dit kan? Verder merken we niets anders dan anders aan hem.
me and my boys
5-sterren

Re: Wat kan dat zijn?

Berichtdoor me and my boys » Vr 06 Apr 2012, 20:16

eet ie snel?
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 06 Apr 2012, 20:20

is er ook helemaal niets veranderd aan het eten? misschien net een nieuwe levering aangebroken, dus eventueel andere samenstelling van het voer?
cairodyn
5-sterren

Berichtdoor cairodyn » Vr 06 Apr 2012, 23:16

Nee hij eet niet snel en nee is nog oude zending.
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Vr 06 Apr 2012, 23:21

misschien toch een beetje last van de maag  :-\
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Za 07 Apr 2012, 20:02

Te koud?
Te warm/ belegen?

Djilly spuugt hier de boel uit als het echt al even heeft gestaan. Eet het daarna meestal ook wel weer op.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 08 Apr 2012, 08:25

Ik vroeg me ook af of het niet te koud is? Serveer het voor de gein eens lauw/warm?
Celicaatje

Berichtdoor Celicaatje » Zo 08 Apr 2012, 15:34

cairodyn schreef:Dubai heeft sinds afgelopen dinsdag iets geks.
Als hij heeft gegeten (kvv niets anders als normaal ook alles zelfde omtrent waar hij eet en hoe hij staat) dan spuugt hij vrijwel meteen alles er weer uit. Ik dacht eerst dat het zou komen omdat hij gelijk water achter het vlees aan drinkt. Vandaag dus tijdens eten geen water in bak er naast. Eten was op loopt richting achterdeur. Ik zeg kom maar, maar zie ook gelijk dat er kotsbewegingen op gang komen. Dus buitendeur open hij naar buiten en kotst het eten uit. Even erna eet hij het dan weer op en dan kotst hij het niet weer uit. Vind het heel vreemd, iemand een idee hoe dit kan? Verder merken we niets anders dan anders aan hem.

Hai,
Ik heb ook een hond waarbij dit vaak gebeurd. Dan weer een tijdje niet en dan weer wel. Ze eet het daarna allemaal weer op, ze kijkt er eerst heel beduusd naar.
Al mijn honden krijgen hier hetzelfde en alleen zij heeft hier last van. Een echte verklaring kan ik ook niet geven maar na het tweede maal opeten kotst ze het niet meer uit.
Er zit ook geen lijn in ofzo en ook niet met verschillende voersoorten, dat heb ik niet kunnen ontdekken.
Ik kan ook niets anders merken aan haar, ook niet dat ze zich ziek voelt ofzo als het gebeurd. Maar goed, jouw hond is dus niet de enige en die van mij ook niet blijkbaar. Het gaat hier om een Bichon Frise....
cairodyn
5-sterren

Berichtdoor cairodyn » Wo 11 Apr 2012, 19:26

Vandaag naar da geweest. Heeft voor nu ulcogant aangezien verdenking irritatie maagslijmvlies is of gastritis. Eerst kijken of dit werkt. Mocht het na de vakantie niet over zijn verder kijken en wellicht scopie. Dat laatste hoop ik niet en ga ik ook maar niet vanuit. Wel in achterhoofd zeker nu ik weet dat er in Dubai's lijn maagkanker zit maar oke nog maar ff geen doemscenario in hoofd halen!
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 12 Apr 2012, 10:11

jeetje, hij is toch een jaar of 2/3..
ik ga duimen voor jullie!!
Beppie1
5-sterren

Berichtdoor Beppie1 » Do 12 Apr 2012, 10:15

Jeetje Tan!!!

Ik ga m vertroetelen en verzorgen, en het komt vast goed!!!!
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Do 12 Apr 2012, 22:40

Ik duim dat het niet maagkanker is, ik weet dat het voorkomt bij de Belgen, maar hoop toch gewoon dat er iets "normaals" loos is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”