VLEESMOLEN PORKERT

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

VLEESMOLEN PORKERT

Berichtdoor Barfplaats

Annemarie Rijnveld
5-sterren

VLEESMOLEN PORKERT

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Za 31 Mar 2012, 00:04

@Koekie,
Hi Koekie,
Ik heb ergens gelezen dat jij een Porkert handvleesmolen gebruikt. Ik kan nu zo snel de topic niet meer terugvinden, maar ik meen mij te herinneren dat jij het hebt over jouw snijschijven van een bepaald aantal mm en over een andere schijf met gaten ook weer van een bepaald aantal mm.
Ik heb de fabriekssite gevonden op internet (www.alico-expot.cz), waarop foto's van het apparaat zijn afgebeeld. Hier hebben zij het o.a. over de messen (Knives for Meat Mincers PORKERT nrs. 5 en 8 en 10,12 en 20,22 en 32) en schijven met gaten (Cutting discs for Meat Mincers PORKERT of in het duits Lochscheiben für Fleischwölfe PORKERT in 10 verschillende maten trapsgewijs oplopend van 3 mm naar 20 mm,    die van 4,5 mm zie ik er niet bij vermeld staan).
Ook heb ik inmiddels op Ebay dit apparaat gevonden, maar hier gaat het om een Porkert handvleesmolen nr 32, met een gatenschijf van 4,5 mm

Nu mijn vragen:
-De maten die jij gebruikt, zijn dat de maten voor je kattenvoer of voor het hondenvoer?
-Welke maten zou jij aanraden voor het malen van vlees incl. bot (niet al te fijn) voor katten en voor een Labradorpup in het beginstadium
-Heb jij een vleesmolen die je met zo'n beugel aan de tafel vastzet, of (zoals ik op Ebay heb gevonden) één met vier pootjes die ergens op moet worden vastgeschroefd?

Alvast bedankt voor je antwoorden,
Groetjes, Annemarie
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: VLEESMOLEN PORKERT

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 01 Apr 2012, 15:27

@koekje,
Dag koekje, na lang zoeken heb ik gelukkig de topic gevonden waarop jij uitgebreid uitleg geeft over de Porkert en de schijven etc, dus je hoeft niet weer alles opnieuw op de pc te gooien. Er staat alles in wat ik moet weten. :D

Ik heb inmiddels een handvleesmolen in gietijzer gevonden en vandaag uitgeprobeerd op lamsribben. Misschien is lamsribben malen geen goed idee geweest, of de gaten ervoor zijn te klein (8 mm), maar ik heb er behoorlijk op moeten rossen om ze te kunnen malen. En wat een spierpijn in mijn arm!!! na het malen.
De schijven met grotere gaten komen pas na Pasen, 8 mm is idd te klein.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”