Kwartelkarkasjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kwartelkarkasjes

Berichtdoor Barfplaats

M@rina
5-sterren

Kwartelkarkasjes

Berichtdoor M@rina » Vr 23 Mar 2012, 21:13

Ik voer denk ik zo; 75% kvv, daarnaast wat nekjes van kip en eend, spiervlees en vis. Nu heb ik van de week voor het eerst kwartelkarkasjes binnengekregen.  Moet ik die nu ook nog een flink meppen met een vleeshamer of zo in de bak mikken... en moet ik het nu als bevleesd bot zien of kan er ik beter nog wat spier of orgaan bij geven?
TMG1961
5-sterren

Re: Kwartelkarkasjes

Berichtdoor TMG1961 » Vr 23 Mar 2012, 21:59

Kwartelkarkasjes zijn zacht. eenden en kippennek is harder. Ik geef er altijd wat vlees bij, maar is afhankelijk hoeveel vlees er nog aan de kwartels zit.
Monoxxide
3-sterren

Berichtdoor Monoxxide » Vr 23 Mar 2012, 22:16

Ik geef dit meestal op mijn orgaandagen, geef dan niet graag te kaal bot. Karkasjes bij lupa zijn mooi bevleesd.
Orgaantjes zitten er meestal ook nog in dus zou daar niet teveel van bijgeven. Als de poep te hard wordt beetje spier maar betwijfel of dat nodig gaat zijn. Zou deze ook niet meppen, is echt boterzacht zoals TMG1961 zegt.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Za 24 Mar 2012, 11:29

karkasjes, zijn dat gewoon hele geslachte, blote kwartels, of is er ook iets aan vlees afgesneden?

ik heb voor Reus hele geslachte blote. hij krijgt dat heel prima weg, het is behoorlijk zachter dan eendennek. hij heeft er wel iets meer moeite mee dan met een eendennek, maar dat komt door de vorm van een kwartel die toch lastiger eten is dan een nek. ik geef er een beetje pens bij, zonder iets er bij gaat Reus er te moeilijk van poepen.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Za 24 Mar 2012, 11:33

Ze zijn nog bevroren dus helemaal bekijken kan ik het niet maar het lijken halve kwarteltjes. Ik denk dat ik toch maar wat spiervlees erbij geef, orgaan krijgen ze via kvv voldoende. Als een heel kwaarteltje al hardere poep oplevert zal een karkasje wel te weinig vlees hebben.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Za 24 Mar 2012, 11:35

M@rina schreef:Ze zijn nog bevroren dus helemaal bekijken kan ik het niet maar het lijken halve kwarteltjes. Ik denk dat ik toch maar wat spiervlees erbij geef, orgaan krijgen ze via kvv voldoende. Als een heel kwaarteltje al hardere poep oplevert zal een karkasje wel te weinig vlees hebben.

ok. dan zou ik er ook maar wat spiervlees bij geven. bij iets nieuws loop ik zelf altijd liever het risico dat Reus er iets te dun van gaat poepen, dan (veel) te moeilijk!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”