Gal spugen (met bloed) - kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Vito
1-ster

Berichtdoor Vito » Wo 21 Mar 2012, 17:16

Beste mensen,

Ik ben hier alweer even niet geweest omdat ik het hele kvv weer even op een laag pitje had gezet.
Ik wilde wel over, maar hoe, wanneer, met wat ... Het was op een gegeven moment één grijze massa!
Maar goed, nu is het moment aangebroken dat ik van het huidige voer moet afstappen.
Sinds 2 dagen spuugt Vito namelijk gal met bloed.
Ik ben vanmiddag bij de dierenarts geweest en ze raadden me aan om een hypoallergeen voer te gaan geven.
Uiteraard alleen te koop bij de dierenarts. 14 kilo voor 85 euro en dat zou ik dan voor een periode van 6 weken moeten geven,
omdat het lichaam er 6 weken over doet uit het lichaam te verdwijnen (het huidige voer dus).
Om eerlijk te zijn heb ik geen zin om 6 weken lang zulk duur voer te gaan geven om daarna weer wat anders uit te proberen.
Ik wil dus nu een voeding hebben wat goed is en wat Vito dan ook voor de rest van zijn leven kan hebben (theoretisch gezien, want dit klinkt alweer te mooi om waar te zijn, aangezien ik Vito nu wel wat beter ken hahaha).

Mijn portemonnee is niet zo heel groot, maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn mannetje.
Het beste voor een klein prijsje.
Maar wat is dat dan?
Ik las al berichten over bijvoorbeeld Smuldier wat je in ieder supermarkt kan kopen, dat dat kwalitatief niet zo heel erg denderend is.
Maar Lotgering vind ik weer niet praktisch. Is duur, moet op bestellen en dan weer verlof opnemen omdat ze op een ongelukkig moment bij je voor de deur staan.
Dus eigenlijk wil ik iets wat ik gewoon in de winkel kan kopen, maar wat dus wel goed is!

Iemand enig idee?
Vito
1-ster

Re: Gal spugen (met bloed) - kvv?

Berichtdoor Vito » Wo 21 Mar 2012, 17:38

Ik zit nu te kijken op een website; http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Daar staan percentages bij over hoeveel vlees - bot en orgaan.
Welke van die drie is nu het belangrijkst en welke het minst?
Ik heb nl. echt geen idee waar ik naar moet kijken...
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Wo 21 Mar 2012, 20:09

Tja als je kunt bestellen dan zijn er best kwalitatief goede kvv's te vnden voor een schappelijke prijs, Tammenga bijv kost iets van 2 euro per kilo, maar dan moet je wel via internet bestellen een redelijk grote voorraad afnemen en op een bepaald moment thuis zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
Ik neem aan dat je nu brokken voert? Smuldier is beter dan brokken, de vleescompleet bevat geen granen, daarnaast is er nog een penscompleet.  Nadeel van smuldier is dat er geen natuurlijke calciumbron inzit, behalve in de enkelvoudige kip.

Als je kvv geeft hoef je zelf niet op de verhoudingen qua bot, vlees en orgaan te kijken.
Als je zelf gaat samenstellen dan kun je van die percentages niet zeggen welke de belangrijkste is. Je moet deze drie; vleesbot, spiervlees en orgaan in de onderstaande verhouding geven:
bevleesd bot 50%, spiervlees 25%, orgaanvlees 15% en groentprut 10% dan voe rje compleet, maar je moet wel diersoorten afwisselen.

Waar woon je? Er zijn wel wat websites waar je verschillende kvv's kunt bestellen met bezorging op afspraak.
Laatst gewijzigd door M@rina op Wo 21 Mar 2012, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Pedro98
4-sterren

Berichtdoor Pedro98 » Wo 21 Mar 2012, 21:49

Soms zijn er ook mensen die aan huis verkopen. Dat geluk heb ik ook en hoef maar 5min te rijden.vaak staan de verkooppunten wel op de site van het merk dat je wilt gaan voeren. Zelfs de welkoop hier is nu ropa dog gaan verkopen.

En ja de keuze maken wat je gaat voeren blijft moeilijk kwaliteit kost vaak net wat meer. Maar iets minder hoeft niet gelijk slecht te zijn.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Do 22 Mar 2012, 13:48

ik zou eens rond vragen wat je bij jou in de buurt kan krijgen. let dan op:

- geen granen en rijst 

- percentage's die ongeveer in de buurt liggen bij 40 a 50 % vleesbot, 25 a 30 % spiervlees en de rest orgaan.

- bij een hond met problemen met de vertering, lijkt het me ook belangrijk dat de samenstelling gelijk blijft. sommige merken wisselen namelijk van samenstelling in de ene partij en in de andere.

paar andere tips:

- barfen is over het algemeen beschouwd net wat goedkoper dan kvv voeren. je kan dan voor ongeveer de zelfde prijs zelf bepalen wat je voert (rondom een goed menu met de juiste percentage's en afwisseling natuurlijk) en van (denk ik) een hogere kwaliteit.

- ik zou de hond pro-biotica gaan geven.

wat krijg je hond nu eigenlijk te eten?
Vito
1-ster

Berichtdoor Vito » Ma 26 Mar 2012, 20:34

Bedankt voor de reacties!
Ik ben van de week bij een verkooppunt geweest, heb alles verteld over Vito en heb nu kvv meegekregen van Carnibest. Nog wel behoorlijk aan de prijs, maar het doel is nu eerst om de maag van Vito weer helemaal tot rust te brengen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”