Excalibur - al dat vocht dat eruit komt...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Zo 18 Mar 2012, 21:48

Voor de Excalibur bezitters onder ons:

hoe doen jullie dat met al dat vocht wat uit de spullen komt wat je droogt?

we zijn nu appeltjes voor ons zelf aan het drogen en er komt zoveel vocht uit, aanrecht is helemaal nat.

Zetten jullie de excalibur op een rooster ofzo?
202Spots
5-sterren

Re: Excalibur - al dat vocht dat eruit komt...

Berichtdoor 202Spots » Zo 18 Mar 2012, 23:03

Ik heb  geen excalibur,maar er komt bij mij nooit geen vocht of condens uitlopen..zit er geen dichte bodem in dan?
Het kan ook dat de droger op te hoge stand staat misschien?
Apples en alle fruit droogt met 'n lagere temperatuur dan vlees..misschien is dat 't probleem?
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Zo 18 Mar 2012, 23:09

Heu?! Het vocht loopt uit het apparaat zelf? Dan zou ik hem terugsturen naar de fabriek, want dat kan niet goed zijn. Ik heb wel eens (heb een Excalibur met 9 lades) dat gemarineerde vruchten of groente op de bodem van het apparaat lekken, maar daar leg ik dan zo'n ParaFlexx-velletje onder, da's makkelijker schoonmaken. Maar als het water echt uit het apparaat loopt, heb je niet alleen veel te vochtige ingrediënten blijkbaar, maar is de bodem ook nog eens lek. Dan zou ik contact opnemen met de fabrikant of de verkoper.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Ma 19 Mar 2012, 01:09

Anne in Duitsland schreef:Heu?! Het vocht loopt uit het apparaat zelf? Dan zou ik hem terugsturen naar de fabriek, want dat kan niet goed zijn. Ik heb wel eens (heb een Excalibur met 9 lades) dat gemarineerde vruchten of groente op de bodem van het apparaat lekken, maar daar leg ik dan zo'n ParaFlexx-velletje onder, da's makkelijker schoonmaken. Maar als het water echt uit het apparaat loopt, heb je niet alleen veel te vochtige ingrediënten blijkbaar, maar is de bodem ook nog eens lek. Dan zou ik contact opnemen met de fabrikant of de verkoper.

Nou, dan mag de mijne ook  terug naar de UK, want daar loopt ook het vocht uit  :-\ :-\

Ik los het op door een paar velletjes  keukenpapier  te leggen  op de plek waar het  lekvocht komt
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Ma 19 Mar 2012, 01:29

nova schreef:Nou, dan mag de mijne ook  terug naar de UK, want daar loopt ook het vocht uit  :-\ :-\

Ik los het op door een paar velletjes  keukenpapier  te leggen  op de plek waar het  lekvocht komt

Echt waar? Gewoon door de bodem van het apparaat heen? Bij wat voor ingrediënten gebeurt dat dan? Ik droog zowel kippennekjes als long voor de honden, en voor onszelf fruit en soms gemarineerde groente of gemarineerd fruit, maar er is nog nooit een druppel uit het apparaat zelf gekomen. Uiteraard loopt het vocht wel door de roosters als ik de marinade niet goed genoeg heb afgeschud, maar da's ook het enige. Ikke niet begrijp??
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 19 Mar 2012, 19:31

Ik heb ook een excalibur, en er loopt beslist geen vocht uit het apparaat.
Wat ik ook droog, en ik gebruik hem veel,als er al vocht uitkomt valt dat op de bodem, en daar leg ik ook een vel op om het schoon maken makkelijker te maken.
Ik vind het een fantastisch ding.
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Ma 19 Mar 2012, 20:11

Als ik de reacties zo lees.... lijkt het alsof de een op de paraflexvellen droogt en de ander op de gaas-roosters, klopt dat?

ik droog meestal op de gaasroosters en dus niet op de paflexvellen en denk dus dat het em daar in zit.
Als je de paraflex gebruikt blijft het vocht erop liggen en verdampt het, en duurt het dus in verhouding wat langer voordat het droog is maar loopt er geen vocht uit het apparaat.

Ben helemaal blij met mijn Excalibur geen twijfel mogelijk ;-) ik vond/vind dit alleen iets geks en vroeg me af waar het aan ligt.

Vraag: drogen jullie met of zonder de paraflex?
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Ma 19 Mar 2012, 20:12

nova schreef:Nou, dan mag de mijne ook  terug naar de UK, want daar loopt ook het vocht uit  :-\ :-\

bij mij ligt er dus ook een theedoek naast....

Droog jij op de paraflex of op de gaas-roosters?
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 19 Mar 2012, 20:28

Misschien heb je een punt, hoewel toen ik nog op de roosters droogde kwam er ook geen vocht uit.
Die paraflexvellen vind ik een ramp om schoon te houden en die roosters ook.
Ik leg nu bakpapier op de roosters, is even een paar minuten werk, maar ik heb altijd schone roosters.
Er heeft 1 x vet van sardien gelekt, maar dat lag op de bodem.
Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat er vocht vanuit de machine komt, en die van mij staat op een aanrecht.
El budha
5-sterren

Berichtdoor El budha » Ma 19 Mar 2012, 20:36

bij ons komt er ook geen vocht uit de excalibur.
Wij drogen dan, net als ulla, alles op bakpapier. En voor het schoonmaakgemak ::) hebben wij 1 paraflexvel op de bodem liggen.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 19 Mar 2012, 20:46

Hier ook een paraflexvel op de bodem. :biggrin2:
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Di 20 Mar 2012, 11:34

Bien schreef:Als ik de reacties zo lees.... lijkt het alsof de een op de paraflexvellen droogt en de ander op de gaas-roosters, klopt dat?

ik droog meestal op de gaasroosters en dus niet op de paflexvellen en denk dus dat het em daar in zit.
Als je de paraflex gebruikt blijft het vocht erop liggen en verdampt het, en duurt het dus in verhouding wat langer voordat het droog is maar loopt er geen vocht uit het apparaat.

Ben helemaal blij met mijn Excalibur geen twijfel mogelijk ;-) ik vond/vind dit alleen iets geks en vroeg me af waar het aan ligt.

Vraag: drogen jullie met of zonder de paraflex?

Nee hoor, want ik gebruik de vellen alleen als ik crackers of kh-arm brood voor onszelf droog; de nekjes/longen voor de honden en groente/fruit voor ons gaat gewoon op de roosters. Daar ligt het dus ook niet aan.

Staat je Exca misschien in een heel koele en vochtige omgeving, dat er sprake is van waterdamp dat zich onder het apparaat verzamelt? Hoewel het dat ook niet kan zijn, want onze Exca staat in de Waschküche en daar is het altijd wat vochtig en koud.

Dat van dat bakpapier ga ik trouwens ook doen voor het hondenvoer, want inderdaad, het schoonmaken van de roosters is een crime. Ik gooi de boel na een paar keer gebruiken in de badkuip, en dan krijg ik ze wel schoon, maar het is altijd weer vreselijk veel werk.

@Ulla/Budha: Duurt het drogen veel langer als er een vel bakpapier onder ligt?
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 20 Mar 2012, 17:54

Ik heb eerlijk gezegd geen idee,ik denk dat het mee valt omdat hij over alle laden blaast en niet van boven naar onder.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Di 20 Mar 2012, 21:43

Ik dacht dat de roosters in de vaatwasser konden... Is dat niet zo?!
El budha
5-sterren

Berichtdoor El budha » Di 20 Mar 2012, 21:47

Ik denk dat het qua tijd inderdaad wel mee valt met het bakpapier.
Long bijvoorbeeld is bij ons met 24 uur heel mooi droog.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”