Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joyceje
#999203
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met het voeren van KVV.
Ik heb een Berner van 1 jaar oud. Hij kreeg eerst RC brokken. Daarvan had hij veel last van diarree.
Daarna ben ik overgestapt op Eukanuba. Daar deed hij het in principe prima op maar de laatste paar maanden at hij steeds slechter.
Hij weegt wel 50 kilo maar is echt behoorlijk mager. Nou is dat niet slecht voor zo'n grote hond maar ik begon me langzaam toch wel zorgen te maken.
Daarbij komt dat hij niet goed door zijn laatste rui heen kwam en zijn vacht niet meer zo mooi was als eerst.
Ook dronk hij zo verschrikkelijk veel dat hij soms zijn plas gewoon niet op kon houden (met warm weer!) Ik las dat ze bij KVV ook minder zouden drinken. Dat zou dus een fijne bijkomstigheid zijn.
Toen ik ging zoeken of het misschien beter was om van voer te wisselen, begon ik toch steeds meer voor KVV te voelen.
Ik heb vandaag Smuldier en Duck gekocht. Hij vindt het echt heerlijk  :D  Ik ben zo blij dat ik hem eindelijk weer van zijn eten zie genieten!  :)
Ik heb al veel op dit forum zitten lezen en heb al aardig wat tips voorbij zien komen. Ik zag ook dat de meningen over alle merken etc. wel behoorlijk verdeeld zijn  :-\
Hoe doen jullie dat met tussendoortjes? Krijgen ze gewoon wel alle hondenkoekjes of ook alleen van bepaalde merken?
Ik train met Rodi worst maar heb ook wel droge koekjes in mijn zak zitten met wandelen.

Groetjes,
Joyce (en een poot van Face)
Door Femke
#999208
Hoi Joyce!

Goed dat je begonnen bent met KVV. Je hond zal er sowieso minder van gaan drinken, omdat het voer heel rijk aan vocht is. En als jouw hond geen klachten krijgt op Duck en Smuldier dan is het een prima voeding voor je hond.

Ik beloon met gedroogd vlees, lever, in stukjes geknipte pensstaafjes maar ook wel met rodi worst en kwart-frolicjes. Zoveel gaat er toch niet doorheen...
Echt hondenkoekjes krijgen ze eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#999238
goed van je dat je met kvv bent begonnen :D
tussendoortjes krijgen ze hier haast nooit, koop weleens zo'n geperst pensbot maar dat is altijd zo op.
Verder droog ik ook verschillende soorten vlees om als beloning tijdens trainen te geven.
In sommige dierenzaken kan je ook verschillende soorten gedroogde beloninkjes kopen en ik weet niet of je weleens op shows komt?
Maar daar heb je ook genoeg stands met gedroogde spul!
ellen
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#999304
Bij de C1000 verkoepn ze van het eigen merk gedroogde kipfilet, een aanrader!
Die is met een stevige schaar ook  prima in stukjes te knippen.
Door poohbeertje52
#999414
;) :) misty stond ook erst op rc , die had overigens nooit last van diaree maar weigert van de een op de andere dag elk bokje ben blij dat ik op aanraden van hier overgestapt ben op kvv, drinken doet ze wel iets minder niet veel maar wel heeft ze nu veel minder ontlasting da scheelt echt enorm veel  ;)
Door Barbara78
#999617
Leuk he, om ze zo te zien genieten. Vinnie is ook helemaal weg van zijn eten. Hij kreeg eerst ook RC en Smuldier vanuit de fokker. Deed hij het prima op, maar heb hem toch op carnibest overgezet. Sprak me meer aan en voorkomen is beter dan genezen, toch?  ;)

Enig nadeel is dat hij eigenlijk niets lekkerder vindt dan zijn eten.  :D

Als tussendoortje geef ik vanalles. Gedroogde snacks, een enkel brokje (ik word doodgegooid met probeerverpakkingen), rodi worst, zalmkoekjes (100% vis), gekookte kipfilet. Ik geef deze dingen allemaal als trainertjes. Ik heb eigenlijk nog niets gevonden dat ik echt goed vind (liefst stinkend, heel lekker voor Vinnie en niet klef of kruimelig in mijn zakken)

Als gewoon tussendoortje geef ik gedroogde lamsvleesstaafje van carnibest (knip, knip en je hebt trainertjes), pensstaafjes en buffelhuidbotten. Met de pensstaafjes ga ik ophouden. Gisteren stikte Vinnie daar in zijn gulzigheid bijna in. Hij probeerde heb bijna ineens door te slikken!!  >:(
Door Bernard
#999787
Hoi Joyce,

Rodi worst om te belonen is prima!
Wat ik zelf altijd doe is porties snijden(kleine stukjes) en die vries ik dan in, gaat prima met Rodi worst.
Elke keer als ik dat dan nodig heb leg ik dat een paar uur van te voren uit de vriezer.
Zo heb je telkens datgene wat je nodig hebt i.p.v. een hele worst, je hoeft dan ook niets weg te gooien omdat het oud wordt o.i.d.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#999990
[quote="brie"]
is dat bij de c1000 in almelo? Nog nooit gezien (maar ook niet op gelet)
zal er eens naar kijken
[/quote]

Zelfs in Vriezenveen of all places hebben ze het!
Het ligt bij de hondensnacks in een grijze stazak met een gele band er overheen en een golden retriever op de voorzijde.
Door brie
#1000010
Nou, zo leer je nog eens wat..haha
Ga zo toch nog even naar de c1000, neem ik gelijk wat mee  :)
en nu maar hopen dat het vlgd maandag niet regent zodat femke en ik weer kunnen oefenen bij hsv met de gedroogde stukjes.
Door Juul
#1000253
Hoi Joyce,

Als ik je verhaal lees, lijkt dat precies wat Falco ook had, diarree en extreem veel drinken toen ie nog brokken at. Hij werd ook weer onzindelijk. Bij Falco was het met het geven van kvv zo goed als meteen over. Ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is. (En op barf gaat het nog veel beter!)

Om die reden geef ik 'm nix meer waar granen inzitten. Dus ook geen frolicjes of koekjes, al vind ie die wel erg lekker. Ik snij z'n vlees in kleine stukjes en beloon daarmee. Verder krijgt ie nog gedroogde pensstaafjes en gedroogde long. Daar kun je ook gemakkelijk kleine stukjes vanaf breken. (Als je tenminste niet van die knetterharde hebt getroffen)

Succes met Face!

Groetjes Juul
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door