Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Laura W
#999935
Katten blijven je verbazen. :D

In den beginne, toen ik net probeerde om de katten over te zetten op vers, wilde de meesten er niets van weten. Carnibest werd bekeken of het vergif was. :-X Bibi ging iets beter, dat werd tenminste door een paar katten graag gegeten. Het duurde soms maanden en ik maakte er verder geen problemen om, wie het niet wilde at maar iets anders, maar uiteindelijk gingen vrijwel alle katten één voor één overstag.

Inmiddels zijn de meeste katten dol op vers vlees, dus ik dacht, kom, ik haal weer eens Carnibest. Als ze het niet moeten kan ik het altijd nog aan de honden geven. De eerste porties werden goed gegeten, dus ik heb gisteren weer wat pakken gehaald. Vannmorgen sneed ik de rol Carnibest aan en ze werden helemaal wild. Ik kreeg amper de kans om het te verdelen. De bakjes zijn allemaal uitgebreid schoon gelikt en ik hoef me geloof ik niet af te vragen of ze het lekker vonden. ::)

Kijkt je kat je aan of je gek geworden bent als je met vers aan komt zetten ... houd moed ... wie weet vinden ze het ooit wel net zo lekker als onze katten. 8)
Door boskat
#999989
Vertel mij wat,:-))
Maar ik mag proberen een oppaskat  in een paar weekjes op Carnibest  over te zetten,hoop dat het gaat lukken,dat de brok daar de deur uitkan
Als ik alleen al bedenk wat voor moeite het gekost heeft om 1 kat hier op CB te krijgen,dan twijfel ik,maar ga het proberen:-)
Hier is onze hond Spetter een dalmatier van 13 jaar onzettend aan het mekkeren zo nu en dan ,terwijl het altijd een kliko geweest is wat betreft eten,nu als de smaak haar niet aanstaat van een zending natuur van CB loopt ze er zo bij weg
Hebben daarom vlees bij Lotgering in Abcoude gehaald,wil ze niet,gggrrrr,dacht weer eens wat anders voor het beestje Spetter
Nu meng ik het met CB en het staat soms een hele dag ,eet ze er beetjes van,s`avonds het grootste gedeelte ,want ja je krijgt toch honger ,het gaat dan  toch op,voorheen schrokte ze alles naar binnen ,10 min was het weg,nu duurt het een hele dag:-(((
Ook honden kunnen ineens net doen of ze het niet te eten is of dat ze het niet kunnen kauwen
Laatst gewijzigd door boskat op di 08 jul 2008, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1000305
Nou inderdaad, Kátur (die kleine zwarte uit mijn onderschrift) kan er soms ook wat van, mutsen met z'n eten. Maar bij een hond is het makkelijk, gewoon 2 dagen niet eten en kijk aan, het smaakt weer prima  8) Meneer heeft bezwaar tegen teveel kauwen, dus kopvlees, pens, geitenribben zijn niet altijd favoriet. Hoewel ik moet zeggen dat het al tijden prima gaat. In de vakantie hebben de honden oa Smuldier gegeten en het ging weliswaar schoon op maar in 0,002 seconden en daarna stonden ze zo dom te kijken van 'waar is het echte eten nou?' Dus misschien dat meneer K. het betere kauw-werk nu wat meer kan waarderen  ;D

Overigens zou ik er bij een oudere hond die altijd goed heeft gegeten toch op bedacht zijn dat er iets met de nieren mis zou kunnen zijn. Als idee.
Door boskat
#1000348
Kruimel schreef:

Overigens zou ik er bij een oudere hond die altijd goed heeft gegeten toch op bedacht zijn dat er iets met de nieren mis zou kunnen zijn. Als idee.
Dat is misschien een mogelijkheid,maar heb het 1x voor haar gemalen,toen ging het rap naar binnen,afgelopen week een blikje gourmet erdoor heen gekieperd,ook toen was het rap verdwenen,kauwen was geen probleem meer,ik verdenk haar ervan dat kauwen teveel moeite kost,het moet zo naar binnen glijden:-)

Maar katten kunnen ook echt mutsen, met eten ,CB in dit geval,soms kieper je dagen achterelkaar zowat alles weg en dan kun je het ineens niet aanslepen, ik ben er mee opgehouden om het hoe en waarom,perse te willen begrijpen:-(
Laatst gewijzigd door boskat op di 08 jul 2008, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door