Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#999879
Rocky kan er ineens niet meer tegen.

Hij heeft al een aantal keren gehad dat hij als hij orgaan krijgt met iets van vlees/bot erbij dat hij s 'nachts mij wakker maakt met gepiep en dan ga ik weg met hem gaat hij gras eten,en je hoort later als hij dan naast mij mag liggen zijn darmen veel geluid maken.

Ik geef al 2 x per week orgaan verdeeld,en gister zelfs 1/4 orgaan.

Ik geef niertjes,levertjes,maagjes en levertjes.

Ik denk dat ik of 1 orgaan per keer ga geven zodat ik weet welke de boosdoener is,of nog meer verdeeld per week,maar het is maar zo weinig wat hij al krijgt,gister van alles 1/4 stukje

Hij heeft er nooit last van gehad en nu ineens wel ,het komt nog steeds uit dezelfde zak als een paar weken geleden dus dat kan het ook niet zijn dat het van een andere lading komt.

het is trouwens wel stil midden in de nacht op straat,weet totaal niet waarop ik kan trappen,zo donker is het en hij mag los in de wijk lopen .
Maar toch slaap ik  liever door. :D
Laatst gewijzigd door *Marga* op di 08 jul 2008, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#999884
marga1953 schreef: Rocky kan er ineens niet meer tegen.

Hij heeft al een aantal keren gehad dat hij als hij orgaan krijgt met iets van vlees/bot erbij dat hij s 'nachts mij wakker maakt met gepiep en dan ga ik weg met hem gaat hij gras eten,en je hoort later als hij dan naast mij mag liggen zijn darmen veel geluid maken.

Ik geef al 2 x per week orgaan verdeeld,en gister zelfs 1/4 orgaan.

Ik geef niertjes,levertjes,maagjes en levertjes.

Ik denk dat ik of 1 orgaan per keer ga geven zodat ik weet welke de boosdoener is,of nog meer verdeeld per week,maar het is maar zo weinig wat hij al krijgt,gister van alles 1/4 stukje

Hij heeft er nooit last van gehad en nu ineens wel ,het komt nog steeds uit dezelfde zak als een paar weken geleden dus dat kan het ook niet zijn dat het van een andere lading komt.
het is trouwens wel stil midden in de nacht op straat,weet totaal niet waarop ik kan trappen,zo donker is het en hij mag los in de wijk lopen .
Maar toch slaap ik  liever door. :D

Kan het niet zijn dat er met deze zak iets mis is, dat het bedorven is ofzo? Zit al het orgaanvlees in dezelfde zak?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#999893
Ja ik verdeel het per zakje en dan alles in een grote zak.

Donder heeft nergens last van.

Ik kan wel nieuwe kopen en dat donderdag uitproberen.

Het zit er pas denk ik 2 maanden in,dus dat valt toch wel mee?
Door *Natasja*
#999897
Nee, 2 maanden in de vriezer zou geen probleem moeten zijn.

Ik zou eerst eens "nieuw" orgaanvlees proberen. Is hij dan nog steeds misselijk, dan kun je inderdaad soort voor soort gaan voeren, zodat je weet van welke hij misselijk wordt.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#999903
Ik ga donderdag nieuw kopen ,is hier 5 minuten vandaan en dan soort voor soort.


ik denk dat ik voortaan maar vers koopt want ze mogen maar zo weinig orgaan hebben ,en ik kan het bij een turkse winkel veel voordeliger kopen dan bij appie.
Door cathrien
#999910
Marga bij mij krijgen ze ieder dag ongeveer 135 gram. Ik geef zowel vleesbot,orgaan,spiervlees en groentemix per dag het bevalt mijn goed. Moet je mij horen ik geef ook al 14 dagen Barf . ;D ;D
Door *Natasja*
#999912
cathrien schreef: Marga bij mij krijgen ze ieder dag ongeveer 135 gram. Ik geef zowel vleesbot,orgaan,spiervlees en groentemix per dag het bevalt mijn goed. Moet je mij horen ik geef ook al 14 dagen Barf . ;D ;D

Het went snel he?  ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#999917
Als ik van alles wat moet geven ,worden het zulke kleine beetjes,Donder krijgt minder dan 250 gram en Rocky iets meer.

Dat is voor grotere honden wat handiger.


Ze krijgen 250 gram orgaan vlees per week.
ik verdeelde dat al in 2.
Door cathrien
#999920
[quote="marga1953"]
Als ik van alles wat moet geven ,worden het zulke kleine beetjes,Donder krijgt minder dan 250 gram en Rocky iets meer.

Dat is voor grotere honden wat handiger.


Ze krijgen 250 gram orgaan vlees per week.
ik verdeelde dat al in 2.

Ik begrijp het voerde nl. eerst ook Kvv+barf en vond het ook te kleine beetjes.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1000717
Ja op dit moment wel,behalve de nier die is van rund.
maar dit is pas van de laatste 2 weken denk ik ,dat hij zo doet s'nachts.

Verleden week in de ochtend gegeven en toen had hij s'avonds diarree.




Ik heb nog wel de biologische runder lever en daar heeft hij volgens mij geen last van.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1000791
marga1953 schreef: Als ik van alles wat moet geven ,worden het zulke kleine beetjes,Donder krijgt minder dan 250 gram en Rocky iets meer.

Dat is voor grotere honden wat handiger.


Ze krijgen 250 gram orgaan vlees per week.
ik verdeelde dat al in 2.


hier zijn de porties orgaan 30 gram.

ik weeg dit af met het weegschaaltje, want een verschil van 5 tot 10 gram is gelijk wel een groot verschil.
als sien grote hoeveelheden orgaan krijgt, of 2x per week ipv 4, dan is ze ook gassiger en rommelt het meer in haar buik. sien heeft dit altijd al gehad, en niet ineens, en ze is gewoon gevoelig op haar spijsvertering.

als Rocky het met biologisch orgaan niet heeft, zou ik ook de rest van de organen biologisch geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door