Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#999581
Ik zag dat hier ook forummers zijn uit Frankrijk en wellicht ook andere franse vakantiegangers. Wij gaan op vakantie naar Frankrijk, heb uit ik geloof de bib al een lijst met vertalingen gehaald, maar wilde kijken of ik op internet wellicht kan vinden of er daar waar wij heen gaan ook een winkel zit die iets verkoopt wat barf geschikt is. Dus wie helpt mij aan de namen van supermarktketens met hondenvlees zodat ik kan zien hoe veel kilometer ik per dag moet maken voor een maaltijd. Heb bij de campingeigenaar wel gevraagd, maar die beweerde stellig dat in Frankrijk alle honden brokken eten en dat er niets anders te koop is. Dus ik heb terug gemaild dat ik toch aanneem dat een fransman ook wel eens een kippeboutje eet. Maar goed als er nu echt geen supermarkt in de buurt is (is bij mij een rekbaar begrip, 20/30 kilometer verderop is voor mij ook goed), zal kleine berin honger moeten lijden, die kan nl. niet tegen brok. Een brokje dat de da haar laatst gaf, gaf al diarree (is ook niet zo'n topmerk natuurlijk). Brok kwam er in herkenbare stukken en omgeven door satédrap weer uit. Is er ook nog een kvv merk in Frankrijk dat algemeen verkrijgbaar is? En zo nee, zijn de mensenbraadkuikens dan een beetje betaalbaar? Er moet zo'n 1300 gram per dag in kleine beerin, hoop dus niet dat een kip 7 euro de kilo is. Is varkensvlees in Frankrijk ook besmet of kan ik dat daar wel geven?
#999638
De postcode weet ik niet maar de routebeschrijving zegt aan de  D143 ongeveer in het midden tussen het gehucht Clapeyret en het dorp Verfeuil in. Heb je daar iets aan? Ik ga even het topic bekijken. Al vast bedankt.
#999850
ik ben 2 jaar geleden in Frankrijk geweest toen mijn honden nog gedeeltelijk op brok/CB stonden. Maar gaf al af en toe wat barfdingetjes. Bij de grotere supermarkten hadden ze nog best wel wat barfdingen ind e vriezers/koeling liggen (ribben, kalkoen). Was wel wat aan de dure kant. En wat ik toen ook heb zien liggen (en daar heeft hier ergens een topic over gestaan geloof ik) was vers vlees pakketten (spiervlees met bot en orgaan) speciaal voor de hond. Maar daar zou ik mee uitkijken omdat er misschien ook varken in verwerkt zit.
Ik ga dit jaar weer naar frankrijk, en ben dus heel benieuwd want nu staan ze op volledig rauw. ik ga maar een weekje en neem het nodige wel van huis mee ;)
Door zworq
#999855
Kira op een km of 15 bij jou vandaan ligt Bagnols-sur-Cèze. Daar zitten in ieder geval een Netto, een Intermarché en een Champion.
Daar moet je kunnen slagen. Om te weten waar ze precies zitten moet je op de borden langs de weg letten.

Trim lees anders even die link die ik heb gegeven. Je hóéft niks mee te nemen want alles is er behalve vuile pens.
#999861
inderdaad, Intermarche, Carrefour, leClerck, Netto, Champion. Overal langs de wegen staan reuzegrote borden met de naam van een supermarkt en meestal iets erbij van 2e stoplicht links of zo. Meestal is er al eentje tussen de 10 minuten en een half uur rijden. Denk dat de Carrefour wel het duurste is en Netto een van de goedkopere
Door zworq
#999873
Ja ... maar Kira vraagt supermarkten bij haar in de buurt ... dan kan ik toch beter de Intermarché op 15 km geven dan de Leclerc op 35?
Volgens mij heb je in je vakantie wel iets anders te doen dan boodschappen halen  ;).
#999876
Ink schreef: Ja ... maar Kira vraagt supermarkten bij haar in de buurt ... dan kan ik toch beter de Intermarché op 15 km geven dan de Leclerc op 35?
Volgens mij heb je in je vakantie wel iets anders te doen dan boodschappen halen  ;).
ja da's waar, maar wij sleepten vaak gewoon iets mee als we gingen touren, kwamen we langs een supermarkt, even stoppen en wat boodschappen meenemen. Hoe meer namen je weet, hoe makkelijker
#999906
Kijk aan al op 15 km. Nou dat is voor ons goed te doen. De afgelopen drie jaar zaten we verder van de bewoonde wereld en moesten we voor ons eigen eten al 20 km rijden. Met zulke grote supermarkten moet het goed komen. Als het koel weer is zou grote beerin zelf om de dag haar boodschappen kunnen doen, ze heeft mooie rugzakken :D, denk dat ze dan liever gaat lijnen ;D
Door dorinekok
#999933
Bij de intermarché bij ons hebben ze een vers slager. die heeft ook een sectie voor hondenvoer. Niet echt goedkoop zoals in nederland maar wel te betalen. Je hond is ten slotte ook op vakantie. Bij elke vers slager in elke supermarkt maar ook bij gewone boucheries kun je gewoon  naar: déchettes pour le chien vragen. "Est-ce-que vous avez des déchettes pour mon chien s'il vous plait? " "Sans porc" kan je er dan bij zeggen. : zonder varkensvlees. Meestal krijg je dan wel iets mee. Vaak zit er wel wat vet aan maar dat snij je er op de camping maar af of geef je gewoon. Kippenpoten kun je overal kopen. Kalkoen is goedkoper.
Nee Frankrijk is voor barfen niet zo sjiek als in Nederland maar je moet je behelpen. Vooral niet bang zijn je mond open te doen en vragen te stellen.  En voordat je gedwongen bent brok te geven zijn er nog 1000 alternatieven.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
#999936
dorinekok schreef: Bij de intermarché bij ons hebben ze een vers slager. die heeft ook een sectie voor hondenvoer. Niet echt goedkoop zoals in nederland maar wel te betalen. Je hond is ten slotte ook op vakantie. Bij elke vers slager in elke supermarkt maar ook bij gewone boucheries kun je gewoon  naar: déchettes pour le chien vragen. "Est-ce-que vous avez des déchettes pour mon chien s'il vous plait? " "Sans porc" kan je er dan bij zeggen. : zonder varkensvlees. Meestal krijg je dan wel iets mee. Vaak zit er wel wat vet aan maar dat snij je er op de camping maar af of geef je gewoon. Kippenpoten kun je overal kopen. Kalkoen is goedkoper.
Nee Frankrijk is voor barfen niet zo sjiek als in Nederland maar je moet je behelpen. Vooral niet bang zijn je mond open te doen en vragen te stellen.  En voordat je gedwongen bent brok te geven zijn er nog 1000 alternatieven.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
breng ff een lading naar de Morvan in augustus :D :D :D :D :D Of is dat teveel gevraagd....... ;)
Door dorinekok
#999944
trimsalon schreef: breng ff een lading naar de Morvan in augustus :D :D :D :D :D Of is dat teveel gevraagd....... ;)
hahaha wat dacht je ervan om het zelf even af te komen halen!!!! ;)
Ik ga nu op eenden jacht (as we speak) bij een fokkerij voor foie gras.... wens me succes!
#999977
dorinekok schreef: hahaha wat dacht je ervan om het zelf even af te komen halen!!!! ;)
Ik ga nu op eenden jacht (as we speak) bij een fokkerij voor foie gras.... wens me succes!
komt ooit nog een keer!
Beloofd = beloofd!
Enne succes ;)
#1001753
Volgens mij gaan mijn honden weer hondse vakantie krijgen. Zal ze allemaal vast laten sparen voor al die lekkere hapjes in Frankrijk. Zijn de slakken betaalbaar? Hebben hier nl. één haute cuisine hond rond lopen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door