Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#999396
Nou, zoals al in de titel vermeld: wat is boekmaag?
Ik was even aan het snuffelen bij een versleverancier en zag het staan. Heb het al eens eerder gelezen, maar heb geen idee of het veel voedingswaarde heeft of welk gedeelte van (welk) beest het is?
Door brie
#999409
Lizzy schreef: http://www.dierenklinieklemmer.nl/page2 ... 02e-8.html

Dit is wel een duidelijke site.
Dat is inderdaad erg duidelijk  :)
Ik heb eigenlijk nooit geweten dat de verschillende magen een andere naam hadden  :( ik dacht dat pens gewoon een verzamelnaam was voor de magen van de koe.
Heeft boekmaag een andere voedingswaarde dan pens? Is het waardevoller oid?
Door Brecht
#999417
voor zover ik weet heeft het zeker niet meer voedingswaarde dan pens, misschien zelfs wel wat minder... Maar ik ben geen expert in de magen van een koe maar meen dat eens ergens gelezen te hebben..  ;)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#999487
Heb je de boekmaag bij Jover zien staan?
Ik heb een poosje geleden een halve besteld, en dat was echt nog een hele vuile alles zat er nog in.
Dus ik heb het laten ondooien, in stukken gesneden en verpakt, en zo afentoe krijgen ze wat bij het menu, maar of het een grote bijdrage levert weet ik niet..

Maar als je pens al vind "stinken" moet je bij boekmaag helemaal een grote knijper op je neus zetten, het is een fikse koeienstallucht, ikzelf heb er geen probleem mee, maarja andere misschien wel...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#999496
marjan was zo vriendelijk aan mij ook wat boekmaag te geven, wat een lucht zeg en erger vinci vondt er niets aan dus deponeerde hij het zo'n beetje door heel de kamer heen!
Was blij dat manlief er niet bij was!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#999537
Hier krijg ik de netmaag nog aan de pens vast. Ik snij 'm dus gewoon door de maaltijd heen. Alleen de blubber haal ik er wel grotendeels uit, want sommigen hier gaan daarvan aan de dunne. Plus dat er nog wel eens wat ijzerwaren in willen zitten :-\
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#999723
Netmaag is toch weer wat anders, boekmaag ziet er uit als oude vitrage met de blub ( netjes!) er nog in overvloed tussen, of bedoelde jij dat ook ?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#999849
bij verse pens/boekmaag (wel of niet met inhoud) vind ik het eigenlijk wel meevallen. Ja de dag erna wel :-[, maar met versnijden niet ;)
Door dorinekok
#999998
hier krijg ik (als ik het kan krijgen) altijd pens, boekmaag, netmaag en lebmaag. Ik ben er maar wat blij mee!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1000001
de Meiden schreef: Netmaag is toch weer wat anders, boekmaag ziet er uit als oude vitrage met de blub ( netjes!) er nog in overvloed tussen, of bedoelde jij dat ook ?
Ja klopt, dat is weer een andere maag, maar volgens mij bijt het elkaar allemaal niet qua voedingswaarde.
Door brie
#1000007
hmm, ik zal eens kijken of ik de volgende keer (idd bij lupa) wat boekmaag meebestel. Dan krijgen ze het wel buiten op een koude, regenachtige dag, want dat spul trekt vliegen aan alsof het stront is...hahaha.
volgens mij heb ik ook al eens netmaag gehad, is dat ook veel dikker van structuur dan gewoon pens?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1000015
Ja dat klopt het is dikker vlees, vroeger noemde wij het, het hoedje van de pens.
En je kan idd de boekmaag beter buiten geven, als ze er een keer meeschudden dan...........kan je aan de grote schoonmaak. >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door