Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#999229
Ik weet niet of het hier goed staat ?
Welke botten kun je geven voor tijdverdrijf ? Dus niet voor de maaltijd, maar puur om lekker op te knagen, tijdverdrijf en de tanden lekker schoon te houden.

Mick is een 4,5 maand oude cane corso en krijgt volledig kvv. Ik zou best graag erbij willen barfen maar het duizelt me zo van alles en te weinig tijd om me erin te verdiepen dat ik de stap nog niet durf te wagen.
Ik zag in de bieb wel een mooi topic over 50% kvv en 50 % barf dus mss dat ik dat over een poosje eens ga wagen.

Maar eerst maar eens verse botten voeren voor tijdverdrijf. Wie helpt mij ?
#999231
tja, voor tijdverdrijf?
Toch zal je eerst je hondje moeten leren wennen botten te eten, dus begin je gewoon bij het begin; kippenekken/karkassen, eend enz.
Je kan het beste even kijken bij de bieb--beginners botten.
Door Minna
#999250
Ik zou bvb eens keer per week een hele kip geven, daar zou die wel een tijdje mee bezig zijn. Verder een hele konijn, zwaardere werk zou ik ook pas geven als die botwerk gewend is.
Door annetenmick
#999256
Ok ik snap hem. Het gaat er dus om dat hij het gewend moet zijn om botten te eten/verteren ? Ik zal eens gaan kijken bij beginnenersbotjes.

Ik zoek nu een alternatief voor die buffelhuidbotten die hij nu echt niet meer krijgt sinds hij er bijna in gestikt is. Vervelende dingen, maar hij was er altijd zo lekker mee bezig. Nu hij niks te knagen heeft pakt hij sneller een schoen.
#999261
in dat geval zou ik kvv gaan afwisselen met barf, dus bv ene dag barf en de dag erna kvv, zodat ie wat meer kan knagen!
en voor je het weet ben je fulltime aan 't barfen!
En wat ze ook super vinden is een grote lap pens!
Door Lizzy
#999275
Ik zou even een paar keer eerst wat eenden of kippennekjes geven. Als hij dat netjes verteerd, geef je eens een hele kwartel. En dan bijv. een deel van een hele kip (in plaats van de kvv maaltijd) of een deel van een hele parelhoen of konijn. Dat levert al lekker wat kluif-werk op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door