Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJARA
#991011
Hallo.
Mijn hond ( Beauceron reu van 5 jaar )GAIA heeft lymfeklier kanker. :'(
Nu las ik ergens dat het verstandig was om dan een koolhydraat arm dieet te geven.
Nou dan ga je een beetje opletten waar allemaal koolhyfraten in zitten.
Da's dus bijna overal. :o
Ik geef juist twee keer in de week rijstvlokken, maar ook regelmatig wat kwark na het eten.
Mijn hoofd tolt want heb al zoveel gelezen de laaste tijd over met name dan de ziekte zelf.
Maar... is er iemand die zo even voor mij een koolhydraat vrij dieet uit de mouw schud, of weet iemand waar ik het hier op BARFplaats kan lezen????

Hier wordt vers gevoerd AHV en van alles, long, hart, pens, kopvlees, vis,kwark, taugé, sinasappel,bosbes, aardbei,bot, braam,tartaar, kip, eendennek, kruidenmix
etcetc zo afwisselend mogelijk.
Was er ook iemand die mij aanraadde spirulina te geven.....

Alvast bedankt, ook namens GAIA!!!
:-*
Door Lizzy
#991049
DJARA schreef: Hallo.
Mijn hond ( Beauceron reu van 5 jaar )GAIA heeft lymfeklier kanker. :'(
Nu las ik ergens dat het verstandig was om dan een koolhydraat arm dieet te geven.
Nou dan ga je een beetje opletten waar allemaal koolhyfraten in zitten.
Da's dus bijna overal. :o
Ik geef juist twee keer in de week rijstvlokken, maar ook regelmatig wat kwark na het eten.
Mijn hoofd tolt want heb al zoveel gelezen de laaste tijd over met name dan de ziekte zelf.
Maar... is er iemand die zo even voor mij een koolhydraat vrij dieet uit de mouw schud, of weet iemand waar ik het hier op BARFplaats kan lezen????

Hier wordt vers gevoerd AHV en van alles, long, hart, pens, kopvlees, vis,kwark, taugé, sinasappel,bosbes, aardbei,bot, braam,tartaar, kip, eendennek, kruidenmix
etcetc zo afwisselend mogelijk.
Was er ook iemand die mij aanraadde spirulina te geven.....

Alvast bedankt, ook namens GAIA!!!
:-*
Ja, die rijstvlokken mag je ogenblikkelijk weg laten. Ik kan direct een koolhydraatvrij-dieet uit mijn mouw schudden om de simpele reden dat mijn honden nooit koolhydraten uit granen eten. En de groentes die ze krijgen: die bevatten nauwelijks koolhydraat. Ik voer dus 50% vleesbot, 20% orgaanvlees, inclusief pens, 15% groente (waarvan vooral groene bladgroentes, ook voor honden met kanker zeer aan te bevelen vanwege de antioxidanten die erin zitten), 15% spiervlees. That's it. Simpeler kan het niet.

Als je zelf persee niet zelf wilt samenstellen (en ik geef daar echt de voorkeur aan omdat je je menu dan af kunt stemmen op Gaia): er bestaat ook versvlees zonder koolhydraat. Carnibest Diabetes. Dat zou ik zelf verkiezen in jouw geval boven AHV. Verder zou ik dan geen long, hart en pens voeren, want dat is al in ruime mate aanwezing in kvv. Kopvlees, vette vis, eendennek, tartaar, kip (rauw gevoerd!) kan prima. Kwark met mate, omdat ik gewoon geloof dat je dat niet teveel moet geven omdat zuivel niet zo gezond is voor honden. Wil je persee zuivel geven, kun je beter geitenmelk of geitenkarnemelk of geitenyoghurt geven. Verder zijn spruitgroente zoals tauge maar ook alfalfa prima (alfalfa is nog gezonder). Vleesbot is ook prima. Aardbei, bosbes, braam is ook prima. Kruidenmix... Is dat die kant en klare handel die sommige versvleesfabrikanten verkopen? Ik vind dat niks. Spirulina is prima. Chlorella is ook heel goed, je mag die ook samen geven. Dat bevat extra antioxidanten en die kan Gaia nu goed gebruiken. Extra visolie is overigens ook heel goed, maar koop dan een merk dat gewoon niet vervuild is. Dat is Solgar-3 700. Alle andere merken zijn in jouw geval teveel vervuild.
Door Lizzy
#991142
Ik realiseer me ineens dat er in fruit natuurlijk veel suikers zitten. Ik zou het voeren van fruit dus tot een minimum beperken (zelfs helemaal niet) en als je al vruchten geeft: de minst zoete. Dus bosbessen kan, maar banaan zou ik niet geven.
Door DJARA
#992111
Hoi Lizzy, bedankt voor je reacie en tips.
Vanmorgen hebben we ontbeten met bosbessen en kleiene bosaardbeitjes.
HHmmm vindt ik zelf ook erg lekker hoor......
GAIA heeft al een aantal bosbessen zelf geplukt, da's handig.
Op de terugweg uit het bos wat brandnetels geplukt, om hier thee van te maken en door zijn eten te doen.
nog een paar vraagjes:::

Waarom ben je tegen die rijstvlokken????
Die kruidenmix zijn die bevroren staven die ze bij de vleesboer verkopen, het stinkt enorm en de honden vinden het heerlijk, wat is hier volgens jou mis mee???
wat vindt je van rauwe eieren (af en toe ) door het eten???
Ik heb nu vis olie van Beaphar, wat bedoel je met "vervuiling"?
En waar koop je die chlorella en die viso;ie waar je het over hebt??? gewoon bij de drogist???

Tot zover weer even.

@ Antonia helaas werkt je link bij mij niet, hij wil niet geopend :-[
maar even zo goed bedankt!!!
groet Jeroen
Door Lizzy
#992236
Waarom ben je tegen die rijstvlokken????
Honden hebben geen koolhydraat nodig uit rijst. En rijst bevat zeer veel koolhydraat! En men vermoed dat grote hoeveelheden koolhydraat bij de hond nare ziektes kunnen veroorzaken zoals diabetes maar zelfs kanker. Verder voeden tumoren zich met koolhydraat. Dus ook vanuit dat oogpunt gezien is het wijs het achter wegen te laten. Van de 100 gram rijst is namelijk 78 gram koolhydraat.
Die kruidenmix zijn die bevroren staven die ze bij de vleesboer verkopen, het stinkt enorm en de honden vinden het heerlijk, wat is hier volgens jou mis mee???
Van Bibi of Carnibest ofzo? Nou, ik weet niet wat er in zit. De kruidenmixen die ik ken is "ongeboren mest (oftewel op-een-haar-na-poep-waar-je-nog-voor-moet-betalen-ook)". En dat is allemaal leuk en aardig maar vandaag de dag eet de gemiddelde koe of kalf of schaap steeds minder natuurlijke voeding. En eten ze koeien brokken. En in mijn ogen moet je nu alles waarvan je niet weet wat het exact inhoud vermijden. En dus ook onbeduidende koeienpoep-achtige zaken waarbij je niet weet wat koeitje gegeten heeft. Sta je aan de ene kant moeite te doen om je hond zo gezond mogelijk te voeren, voer je misschien met ongeboren koeienpoep wel weer koeienbrokken, die zo mogelijk NOG ongezonder zijn dan hondenbrokken.
wat vindt je van rauwe eieren (af en toe ) door het eten???
Prima!
Ik heb nu vis olie van Beaphar, wat bedoel je met "vervuiling"?
De controle op visolie is slecht. De consumentenbond heeft een test uitgevoerd en het blijkt dat de meeste visolie's vervuild zijn PCB's en andere narigheid. Niet zo vreemd, want wij mensen gebruiken de zee als stortplaats voor al onze troep. En dus zijn vissen vervuild. En als de olie niet goed gereinigd wordt: zijn ook deze vervuild. Normaalgesproken kan een hond (mens) wel wat hebben maar in geval van jouw hond zou ik zelf alle voorzichtigheid betrachten en olie geven die bewezen niet vervuild is. Solgar-3 700 dus.
En waar koop je die chlorella en die viso;ie waar je het over hebt??? gewoon bij de drogist???
De Solgar: daarvoor kun je het best even op de site van Solgar kijken naar de verkooppunten. En dan nog is eerst even bellen een goed idee want niet ieder verkooppunt heeft de 3 700 visolie in huis. Je kunt het wel goed via internet bestellen (even googlen). Chlorella koop ik zelf via http://www.chlorella-alg.com.
Door DJARA
#999829
Hoi Sandra.

We zijn blij, hoewel het nog steeds lijkt alsof het niet goed tot me door dringt. ???
Al GAIA’s Lymfeknopen zijn op NORMALE grootte……… :)

Tja euuhhhh tja ik stond erbij en ik keek er naar zullen we maar zeggen… :baby: :D
Het ziet er naar  uit dat de vorige kuur toch beter heeft uitgepakt dan de eerste….
Alle Lymfeklieren zijn normaal……….
Dus dat ziet er goed uit en geeft goede hoop.
Hij was van 47,4 kilo weer wat meer af gevallen naar 45,3.
Nou meer hoeft er ook niet af hoor, maar op zich is die bijna 5 kilo die hij nu kwijt is alleen maar goed.

Vandaag heeft hij weer L- Asparaginase  gekregen evenals Cytosar en Tavgil.
Verder mag ik met de Prednisolon gaan minderen.
Eerst naar twee en een halve en dan naar twee ipv drie per dag.
Wel nog om de week 7 tabletten Leukeran geven.
En ook de bezoek interval wordt vergroot met een week, dus nu om de drie weken naar Wageningen.

Vanmorgen toen ik er heen ging had ik tamelijk veel lood in de schoenen kan ik je zeggen, na het slechte nieuws van twee weken geleden…
Ik overwoog zelfs even om niet te gaan, niet gaan betekend ook geen slecht nieuws……….maar natuurlijk ga je wel!!!
Dus wie weet worden mijn inspanningen met brandnetelthee, visolie, chlorella pillen, Carnibest diabetes, bosbessen etc etc etc beloond met extra tijd……. :thumbup:
En vlak de knuffels niet uit, niets is zo helend als knuffels en liefde!!!
Dus we zijn blij en hoop vol gestemd. :fool: :idea:
Nu ligt de grote man weer heerlijk aan mijn voeten te slapen.

Wat me opvalt is dat hij echt erg aanhankelijk is, dat is hij altijd wel, maar het is nu echt meer dan voorheen.
Als ik hem zijn gang laat gaan komt hij bij me op het toilet zitten en hij komt ook steeds in de douche kijken...waar blijf je nou???? :worthy:

Hoe ondergaat MAUD haar medicatie???
En knapt ze goed op???
Ik hoop het voor jou en voor MAUD natuurlijk!!!!

Groetjes Jeroen
Door sandra43
#1001683
Hoi Jeroen,

Wat fijn dat deze medicijnen wel goed aanslaan zeg, zo zie je maar dat idd ieder geval anders is.

Maud reageert prima op de medicijnen en heeft totaal geen bijwerkingen, geen diaree of overgeven, helemaal niets, alleen vind ik haar oogjes zo zielig staan. Maar ja...het is natuurlijk niet niks wat ze heeft.
Vrijdag moeten we weer naar Terneuzen voor een infuus en dan horen we of Johan de Vos tevreden is.
Na jouw verhaal van twee weken terug hou ik toch een slag om de arm.

Ik hou je op de hoogte.

Dikke knuffel voor Gaia!! Zet 'm op grote man!!

Groetjes Sandra en Maud
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1001700
Wat fijn dat jullie je 'belevenissen' hier posten, erg leerzaam!

Wat fijn dat de behandeling bij Gaia nu toch aan lijkt te slaan! :circle:.

En Maud zet 'm op, ik hoop dat jullie vrijdag ook goede berichten krijgen!

Allebei heel veel sterkte en succes met de behandeling! :-*
Door sandra43
#1003588
Heey Jeroen,
We zijn weer terug uit Terneuzen en Johan was tevreden. De lymfeklieren in Maud haar buik zijn niet meer te voelen en haar bloed was verder ook goed. Er is niet op kankercellen gekeken maar  naar bloedplaatjes en andere waarden in het bloed nav de chemo's die ze inmiddels gehad heeft. Dat was allemaal goed.
Ze is 4 ons afgevallen en weegt nu nog 28,5 kg, da's ook prima.
Verder heeft ze nog medicatie gekregen voor haar incontinentie. Maar met het afbouwen van de Prednison
zal dat snel minder worden.
We zijn allemaal SUPERBLIJ dat het tot nu toe allemaal positief is. Zag bij Johan nog een foto hangen van een hond die na chemo nog 5 jaar geleefd heeft, wie weet.....
Groetjes Sandra en Maud
Door DJARA
#1003616
OOhhhh dat zijn nog eens goede berichten ga zo door ga zo door!!!! ;D :D :dribble: :idea: :thumbup: :thumbup: :thumbsupup: Goed zo MAUD!!!
GAIA drinkt en plast ook erg erg erg erg veel, dit zou inderdaad door de prednisolon komen.
Hij heeft gelukkig pas een keer in huis geplast toen ik even een uurtje weg was en over de etensplek van Djara heen, dus kan ook markeringsgedrag zijn. :P

Ik hoop meer van deze goede berichten te mogen lezen!!!!
Waneer mogen jullie weer terug????
groetjes en een knuffel voor de MAUD DAME!!! :-*
Laatst gewijzigd door DJARA op vr 11 jul 2008, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandra43
#1006509
Op het moment heeft Maud kennelhoest.... da's even iets minder. Ze is vanaf zondag aan het kuchen en er komt wat slijm mee. Haar weerstand is natuurlijk erg laag.
Vanochtend naar Johan de Vos gebeld en ze heeft nu een flinke antibiotica voor 14 dagen, we moeten even afwachten of we de volgende chemo gaan doen. Dat zou as. vrijdag zijn en dat zou een zware worden,
een doxorubine (??weet niet of ik het goed zeg). Even kijken wat Johan er vrijdag van zegt en even in ons achterhoofd houden dat we over 12 dagen met vakantie gaan en Maud niet ziek achter willen laten bij mijn
ouders.

Zit nu eigenlijk te denken wat een  zooi het  in dat (lieve) beest d'r lijf moet zijn met al die chemische troep.

Afwachten maar weer. Hoe is met de Gaia man? 
Door DJARA
#1006547
Ai arme arme MAUD,geef haar maar heeeeeeel veeeeeeeel knuffels van ons hier. :-* :smitten: :flowers:
Ik hoop dat ze er snel overheen is. :daisy:
Want wat als je de volgende chemo niet geeft????
Kan je die "cyclus "zomaar onderbreken????
Geef haar probiotica dat helpt de darmflora te versterken, dit kan ze ook zeker nu met die AB kuur goed gebruiken.

Met GAIA gaat het "goed".
Hij is vrolijk en blij, en het lijkt nog steeds als of hij een wat betere conditie krijgt.
De Lymfeklieren blijven tot nog toe klein, dus dat ziet er goed uit.
Ik moet wel zeggen dat ik af en toe amper durf te voelen........
Kan ze niet mee op vakantie???? Ik zou GAIA nu niet bij iemand anders onderbrengen denk ik, maar ja ik ben zelfstandige en kan dus mijn eigen tijd ( vakantie ) inplannen.

Nogmaals heel veel sterkte voor MAUD, en we duimen hier dat ze snel van de kennelhoest af is.

Groet Jeroen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door