Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#998928
Hoe zit het eigenlijk met bananen?.
De honden hebben het hier graag, maar hoe zit het dan met de kolydraten in de banaan?
Gr.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#998938
Dat zijn er erg veel. Om die reden moet je niet te vaak banaan geven. Hier lusten ze het ook graag en krijgen ze zo 1 x per maand eens een banaan of een stukkie daarvan.
Gebruikersavatar
Door nova
#998964
Angelique schreef: Dat zijn er erg veel. Om die reden moet je niet te vaak banaan geven. Hier lusten ze het ook graag en krijgen ze zo 1 x per maand eens een banaan of een stukkie daarvan.
Oh dank je, anders  zou ik goed in de fout zijn gegaan

Gr
Door Femke
#998988
nova schreef: Oh dank je, anders  zou ik goed in de fout zijn gegaan

Gr
mwah, je hond zal er niet acuut van omvallen hoor  ;D ;D
Ik geef ook maar heel af en toe banaan. Denk dat er veel waardevollere fruitsoorten zijn  ;)
Door Laura2004
#999011
Hier krijgen ze heel regelmatig banaan, ik denk wel meerdere keren in de week, ik merk niet dat ze er last van hebben en ze vinden het heerlijk, voor mensen schijnt het ook niet goed te zijn om te veel banaan te eten, maar ik eet er meerdere keren per dag 1 (ik vind het het lekkerste fruit) en ik heb er ook geen last van.
Gebruikersavatar
Door nova
#999016
Femke schreef: mwah, je hond zal er niet acuut van omvallen hoor  ;D ;D
Ik geef ook maar heel af en toe banaan. Denk dat er veel waardevollere fruitsoorten zijn  ;)
Nou, dat zag ik ook niet zo een twee drie gebeuren, maar een paar bananen per week, kan dan wel voor wat moeilijkheden zorgen, snap je  ;), ik denk bijv aan kriebels.

gr
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#999037
nova schreef: Nou, dat zag ik ook niet zo een twee drie gebeuren, maar een paar bananen per week, kan dan wel voor wat moeilijkheden zorgen, snap je   ;), ik denk bijv aan kriebels.

gr
Waarom zouden een paar bananen per week kriebels opleveren?
Gebruikersavatar
Door nova
#999051
Sanyo schreef: Waarom zouden een paar bananen per week kriebels opleveren?
Ik weet niet of ik op de goede weg zit, maar graan en rijst levert hier heel wat jeuk op, en baarbij denk ik aan de kolydraten die erin zitten
Dan kom ik ook bij bananen aan de kolydraten op die gedachte, vandaar mijn vraag.
Kan het allemaal fout hebben hoor, ben geen diëtist
Gr
Gebruikersavatar
Door Angelique
#999186
nova schreef: Ik weet niet of ik op de goede weg zit, maar graan en rijst levert hier heel wat jeuk op, en baarbij denk ik aan de kolydraten die erin zitten
Dan kom ik ook bij bananen aan de kolydraten op die gedachte, vandaar mijn vraag.
Kan het allemaal fout hebben hoor, ben geen diëtist
Gr
Het is meer dat de koolhydraten vlot voor een dikke hond kunnen zorgen. Een paar bananen per week valt al snel niet meer onder het lage percentage "extraatjes". Jeuk wordt meer veroorzaakt door het graan zelf als door de koolhydraten die erin zitten. Voor alle koolhydraten geld wel dat je de alvleesklier onnodig belast.
Door flin
#999224
'k denk dat je bananen ongeveer kunt vergelijken met gekookte aardappels,
kwa aantal koolhydraten en de snelheid kwa opneembaarheid hiervan...

Koolhydraten worden tijdens de spijsvertering omgezet tot glucose, waarna het verbrand kan worden.
Glucose dat niet direct wordt verbruikt kan als glycogeen worden opgeslagen in de spieren en lever.
Om de glucose niet verloren te laten gaan wordt het opgeslagen als vet.

graan en rijst:
Opslageiwitten voor de kiem (zoals tarwe gluten) en andere eiwitten die aanwezig zijn in graan om het te beschermen tegen schimmels en bacteriën, blijken belangrijke allergenen te zijn.
Door Ellen44
#999972
leuk dat jullie honden fruit willen eten...hier hebben ze daar geen behoeft aan...ze trekken eigenwijs hun neus op voor fruit en zelfs ook voor groenten...erg he...Ik moet de kook over de groenten doen dan lukt het me om het door hun eten te prakken...maar fruit laten ze mooi staan!


Suggesties?
Door Laura2004
#999978
Ik zou me er niet te druk om maken als je honden geen fruit eten, mijn honden lusten alleen banaan en ze krijgen gewoon af en toe een stukje of een halve banaan, maar verder krijgen ze geen fruit en groentes gaan hier ook met veel moeite naar binnen, ze eten het alleen als ik het de groentemix 's ochtends meng met het vlees en orgaanvlees en het 's avonds geef, maar zelfs dan laat Ziggy het voor het grootste deel staan....
Door tigger
#1002922
Hier is banaan absoluut 1 van de favoriete fruitsoorten van Ginger. Vaak gebruik ik het bij de training of om een yoghurt-banaan ijsje te maken in de kong.
Zij kan die extra calorieen wel gebruiken ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door