Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nolly
#997617
Hallo mijn naam is nolly en ben op jullie site beland omdat ik een aantal berichten heb gelezen uit 2006/7 over honden o.a scully, die destijds goudacupunctuur hebben gekregen van dr Schulz. het is nu 2008 en ben benieuwd,hoe het al die lieverds is vergaan. Ik heb n.l. een labrador van 9 jaar , die toen hij 1 jaar was aangereden is geweest en toen een lelijke wond en nu litteken heeft ook heeft hij artrose en loopt al 2 jaar mank. Ik ben momenteel met hem in behandeling bij holistisch praktijk voor dieren in De Bilt en die geven ook goudacupunctuur. Heeft iemand van jullie misschien ook ervaring bij deze kliniek? Ik overweeg n.l. om hiertoe over te gaan , zodat die schat nog een paar pijnvrije jaren heeft.Alle info is van harte welkom. b.v.d.
Door Lizzy
#997701
Hallo Nolly, welkom op Barfplaats! Jeetje, zielig zeg voor je Labje :(. Ik heb geen ervaring met deze kliniek en ik weet ook niet hoe het met Scully is. Ik weet wel dat Tannetje Koning (holistisch dierenarts en lid van barfplaats onder de naam Hitam) heeft geschreven dat als de hond niet op gewone acupunctuur reageert, hij ook niet goed op goud acupunctuur zal reageren. Heeft je Labje al "gewone" acupunctuur gehad?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997828
Klopt inderdaad wat Lizzy zegt! Mijn DA (werkt ook veel met acupnctuur) zegt hetzelfde. Zij waarschuwt voor het klakkeloos inbrengen van goudacupunctuur. Eenmaal ingebracht is het bijna niet meer te verwijderen. Zij adviseert pas goudacupunctuur als je bijv elke week terug moet komen voor een behandeling. Schulze vind ze wel goed trouwens.
Dus ik zou eerst via de gewone behandelingen uitproberen of acupunctuur wat voor jouw hond kan betekenen.
Sterkte ermee! :-*
Door nolly
#998047
hallo , dank jullie wel voor  jullie snelle reactie. Gabber heeft op het ogenblik 2x een soort van acuprikjes gehad  en medicijnen, die ik trouwens nog geef . Dat zijn druppels voor nieren & blaas , locomtiedruppels ,kleine korreltjes voor tussen zijn wang,acupuntuurcreme voor de punten van zijn oren en littekencreme.  De 1ste x  4 weken geleden vond ik hem veel vrolijker en beter lopen , maar nu ik voor de 2de  x ben geweest gaat juist weer slechter. Dinsdag  moet ik Froukje hier even over bellen , want zij wil op die manier uit testen of het bij Gabber helpt. Ik hoop nog steeds , dat er iemand is of dat jullie iemand kennen die het daar heeft laten doen. hou jullie op de hoogte. poot van gabber
Door Chriske
#998229
Ik weet persoonlijk dat het met Scully zeeeeeer goed gaat. Zij doet intensief aan weightpulling en kaapt toch prijzen in de wacht  ;D
Maar ze staat bij mijn favorietjes, dus ben wat bevooroordeeld. ;D
Maar bij haar heeft de goudaccupunctuur echt veel uitgehaald.
Door nolly
#999153
Wat fijn te horen dat het scully zo goed gaat.  en... Lizzy heb jij in 2006 toen ook niet overwogen om het bij Brutus te laten doen? hoe is dat toen afgelopen, kan jij mij dat vertellen? b.v.d.  gr. Nolly & poot van Gabber
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1000990
Ik ken verschillende honden bij wie het erg goed heeft geholpen en eentje bij wie het alleen maar tijdelijk hielp.
Dus het is altijd het overwegen waard.
Door Lizzy
#1000993
nolly schreef: Wat fijn te horen dat het scully zo goed gaat. en... Lizzy heb jij in 2006 toen ook niet overwogen om het bij Brutus te laten doen? hoe is dat toen afgelopen, kan jij mij dat vertellen? b.v.d. gr. Nolly & poot van Gabber
Ja, ik heb dat overwogen maar het niet gedaan. Brutus moest onder narcose, er moesten -tig rontgenfoto's gemaakt worden want hij heeft op meerdere plaatsen artrose (waar hij last van heeft). Aangezien Brutus een keer bijna in de narcose is gebleven en hij het super-goed deed en doet op Cortaflex RX en toentertijd ruim 10 jaar was (en nu vandaag 12 is geworden) : heb ik besloten het niet te doen.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1001642
Kom hier toch elke dag efkes langs maar dit had ik gemist :-[ :-[

Met Scully gaat het super :) Ik heb haar 2,5 jaar geleden laten behandelen bij Schulze, ze was toen bijna 2.
Ze had last van startstijfheid en daarom heb ik haar laten röntgenen, toen was te zien dat ze artrose had en een speling op haar linkse heupkom.
Door hier over Scully en haar artrose te vertellen is mij op GA gewezen.
En zodoende heeft Scully 18 goudstaafjes in haar kont zitten 8)
Ook ben ik gericht met haar beginnen trainen, omdat ze een hekel aan zwemmen heeft moest ik iets anders zoeken om haar spieren te trainen en dat is het drag-sledden geworden (wandelen met een gewicht erachter)
en fietsen.
Nu is ze een verdienstelijk WeightPuller die al mooie werkprijzen heeft gewonnen, haar record staat op 700 kg.
en nee het is geen dierenmishandeling, ze doet het gewoon heel graag en als ze dan nog met publiek kan pullen kickt ze helemaal :P
November 2007 bijna 2 jaar na de behandeling heb ik haar nog eens laten röntgenen bij M. Kappen en had hem niks verteld over de GA, hij moest bekennen dat haar heupen er prima uitzagen en de artrose niet verergerd was, ook de speling op haar heupkom is weg :) en de goudstaafjes zaten nog netjes op hun plaats.
Ik heb haar sinds de GA behandeling ook geen supplementen meer gegeven zoals Glucosamine e.d.
Scully is /was toen nog een jonge hond waar ik nog veel aan kon doen qua spiertraining, hoe het met oudere honden gaat na een GA behandeling daar weet ik ook niks van te maken maar als het nodig is bij mijn honden ga ik zeker terug naar Schulze
Je kan altijd je verhaal doen bij Dr. Schulze hij zal je altijd vriendelijk te woord staan.
Door nolly
#1002386
Hallo,
Gelukkig allemaal goede berichten van jullie zeg.
Zo, ik word daar echt wel wat minder gestresst door en  krijg wat meer vertrouwen in de toekomst.
Hou jullie op de hoogte
Door *wendy*
#1018866
Eind dit jaar is de bedoeling dat Gandor ook gaat met zijn ED.
Onlangs contact gehad met iemand hier op BP die haar hond ook daarvoor heeft laten behandelen.
Helaas heeft die hond er maar een maand of 8 plezier van gehad.
Echter als Gandor 8 maanden pijnvrij zonder pijnstillers door het leven kan is het voor ons al een winst (zowel betreft Gandor als financieel).
Eigenlijk zouden we het deze zomer doen, maar dat kwam even niet uit :-[ Nu gaan we dus aan het einde van het jaar.
Door nolly
#1019759
; ja, daar heb je helemaal gelijk in . Elke dag zonder  pijn is een vreugdedag voor hond en!! baasje.Als je maar merkt , dat ze plezier  en lol hebben doet mij dat veel vreugde geven. nolly ;D
Door donna
#1029051
Hier ook nog een van de honden die goudacupunctuur heeft gehad bij Schuze.(ellebogen en knie)
We zijn meer dan 3 jaar verder en ze loopt er nog steeds!
Inmidels is ze de 8 jaar gepasseerd en ik had eerder nooit durven hopen dat ze dat zou redden.
Ze krijgt wel al 4 jaar dagelijkse pijnstilling(ook ivm de onstekingsremmer) en haar voedingssupplementen en het afgelopen half jaar heeft ze 2 injecties anabole gehad,maar ze loopt er  nog en ze is erg vrolijk en blij  :)
Ik denk ook zeker wel dat de goudacupunctuur wel het nodige positieve heeft bijgedragen en zou het ook zeker weer doen  ;)
Groetjes Hilda
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door