Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brie
#998103
Sinds een poosje valt het me op dat de oren van femke wat vuiler zijn.
Ze lijkt er geen last van te hebben, ze krabt er niet aan, schudt ook niet veel meer met haar kop dan normaal. Voor zover ik kan zien is het diep in haar gehoorgang schoon, maar ja, ik heb natuurlijk maar beperkt zicht. Toby heeft overigens nergens last van.
K'heb wat foto's gemaakt van haar oren. Halverweg ben ik naar buiten gegaan, dus er zit wat kleurverschil in de foto's.
Wat vinden jullie? Moet ik er even mee langs de dierenarts gaan? Zou ik zelf wat aan de vuiligheid in haar oor kunnen doen?

Afbeelding

Afbeelding
Door Minna
#998109
Oorcleaner er in, masseren, schoon laten schudden en met zachte tissue of grote wattenbal de oor schoonvegen. Ik heb altijd oorcleaner gewoon bij de dierenwinkel weg. Je hoeft met vuil in de oren niet naar de Da hoor!
Door brie
#998113
Minna schreef: Oorcleaner er in, masseren, schoon laten schudden en met zachte tissue of grote wattenbal de oor schoonvegen. Ik heb altijd oorcleaner gewoon bij de dierenwinkel weg. Je hoeft met vuil in de oren niet naar de Da hoor!
Thanx, dat was ook mijn idee. Maar goed, heb er eigenlijk niet zo'n ervaring mee  :-[
Wie weet is haar oor toch "te vies"..
Hoe kan het dat het ineens op kwam zetten? Warmte? Iets waar ze niet tegen kan qua voer?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#998120
Fedor heeft dat ook weleens. Ik maak met een wattenschijfje met oorcleaner de oorschelp schoon, doe trouwens geen oorcleaner in de gehoorgang.
Door Minna
#998121
Wie weet is haar oor toch "te vies"..
Hoe kan het dat het ineens op kwam zetten? Warmte? Iets waar ze niet tegen kan qua voer?
Als het TE vies is gaat ze heel veel schudden en krabben en het stinkt en is veel roder. Dit is gewoon normale vuil. Dus zand, stof, modder, oorsmeer etc. Met warme weer heb je meer stof wat aan vettigheid aan de oorsmeer blijft plakken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door