Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#995411
Ik heb vandaag zalmkoppen gekocht en ik vroeg of ze de graat met staart mee wilden geven.

jeetje wat weegt zo'n staart nog veel.

Nu krijgen ze hier maar 250 gram aan zalmkop mag ik nu ook 250 gram alleen zalmgraat en staart geven?

Om nu een 1/4  kop te geven en een stuk staart wordt een beetje lastig hakken :)
Door Minna
#995457
Het graat is volgens mij heel goed verteerbaar, hier hebben ze van de koppen hardere poep dan van de staartjes, omdat daar toch wel wat vlees aan zit. Hier krijgen de mechels en Pinkki koppen, Papu krijgt staart omdat die toch een beetje moeite gaat krijgen met de koppen met haar 13 jaar oude gebit, en Pika krijgt zalm uit blik...vanwege mutserigheid.  ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#995478
De koppen wogen minder dan de zalmgraat /staarten :)

Ik kreeg ze er gewoon gratis bij en de kop alleen kost mij 50 cent ,ben dus dik tevreden over de viswinkel.
Door Maria S.
#997880
Marga, zelfs Joris heeft in de vakantie al zalmgraat gegeten, hij was toen ruim 10 weken jong, gisteren heeft hij een stuk van een zalmkop gegeten.

Als de karkassen(graten) er bij jouw visboer net zo uitzien als hier, krijgen ze vrij veel vlees binnen. Ik wissel het meestal af, de ene keer kop en dan de volgende keer karkas.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#997906
Nou als Joris het al lukt dan moeten het mijn mannen ook wel lukken.

Ja er zat heel veel vlees aan,zo'n staart met graat woog al een pond.
Gebruikersavatar
Door nova
#1004309
Vandaag krijg ik ook mooie stukjes op de markt.  2 koppen en de reepjes die bij de buik v.d. zalm worden weggesneden Zijn net kleine haringen, maar er zit nauwelijks graat aan, wel veel vlees :D :D , samen goed voor ruim 3,5 kg :D :D
Gr
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2704154
Lizzy schreef: Mazzelaar! Goeie viswinkel! Zeker niet die in het Stadshart?
Hahaha ik las even over vis en kwam dit tegen ja Lizzy inderdaad wel die van het stadshart

EN Maria inderdaad eten mijn honden nu met gemak een halve zalmkop en de staart gaat ook met gemak naar binnen en nergens last van  ;) ;) ;) ;)
Door slechteeter
#2705988
ik zie dat hiet al een vraag over was ,dus je kan gewoon de kop en de rest wat eraan zit geven ,niet in een keer lijkt me das een beetje veel ,dus kan geen kwaad die graten????
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2705999
*Marga* schreef: Hahaha ik las even over vis en kwam dit tegen ja Lizzy inderdaad wel die van het stadshart

EN Maria inderdaad eten mijn honden nu met gemak een halve zalmkop en de staart gaat ook met gemak naar binnen en nergens last van  ;) ;) ;) ;)
Bizar, wij zijn daar een jaar of 2 geleden geweest met de vraag of hij zalmkoppen/graten had en toen zei die dat hij geen hele zalmen binnenkreeg en dus ook geen "afval" had daarvan

Inmiddels een ander adres gevonden, want de heren smikkelen hier nog steeds van zalm), net als jouw kanjers zo te zien op de foto !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door