Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#997657
heb een kennis met een golden en die heeft sinds een week of 3 een bloedoor.
Is al 2 keer leeggezogen en de DA wil gaan opereren.
Weten jullie hier iets van, van een bloedoor.
Moet bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord
ellen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997684
Probeer anders eerst eens Millefolium, dat werkt (o.a.) op bloedingen van de haarvaten.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#997727
Zoals je bij de link van Lizzy zag heeft Mike een bloedoor gehad.
Hij is 2 keer leeggezogen en na de tweede keer kwam er nog een klein beetje terug.
Dit hebben we laten indrogen, ben wel arnica blijven geven.
Mike heeft er een kreukeltje in zijn oor aan overgehouden, wat je door de haren niet ziet en hij heeft er helemaal geen last van.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#997746
heb het gelezen, het oor van haar golden is nu 2 keer uitgezogen in 10 dagen tijd.
Gisteren voor het laatst, kwam haar vanmiddag in 't park tegen en zat al weer flink vol :-\
het vrouwtje is een beetje moedeloos aan 't worden
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#997764
vanaalst schreef: heb het gelezen, het oor van haar golden is nu 2 keer uitgezogen in 10 dagen tijd.
Gisteren voor het laatst, kwam haar vanmiddag in 't park tegen en zat al weer flink vol :-\
het vrouwtje is een beetje moedeloos aan 't worden
Wordt hij ook niet steeds wat minder vol?
Bij Mike liep het oor na de eerste keer zuigen minder vol en na de tweede keer nog weer minder.
Verder zat het ook laag, dus in de punt van het oor, niet bij de gehoorgang, vandaar dat ik in overleg met de da had besloten het in te laten drogen.
Zit het namelijk bij de gehoorgang en je laat het indrogen, dan kunnen ze er last van gaan krijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#997769
het zit halverweg haar oortje en loopt door tot het puntje...
het is echt een flinke verdikking
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#997802
vanaalst schreef: het zit halverweg haar oortje en loopt door tot het puntje...
het is echt een flinke verdikking
Lastig hoor, ik weet van Erna (dat andere topic) dat die het ook wel meerdere keren heeft laten doen.
Geeft ze ook Arnica aan de hond?
En als laatste vraag; was er ook een reden van het bloedoor, door oorontsteking, stoeien? En schud de hond niet meer met zijn kop?

Als het bij Mike niet goed weg was, dan had ik het nog een keer laten wegzuigen, want die operatie schijnt ook behoorlijk pijnlijk te zijn. En dan zou ik hebben geprobeerd dat oor op te binden. Maar ja, dat was mijn idee. :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997820
Oja, Arnica moet er ook nog bij (bij de Millefolium), was ik vergeten :-[. Arnica zorgt voor de resorptie van het bloed en Millefolium zorgt ervoor dat de bloeding stopt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#997911
arnica geeft ze al.
Ze heeft geen oorontsteking maar zwemt eigenlijk continu dus schudt ze zich vaak uit, de DA wijdt het daaraan.
Door sandrra
#998168
Onze vorige hond hefft dit ook gehad en dat hebben we laten indrogen. Ze had wel een gekreukeld oor daarna.
Ze had er geen last van, mocht er gewoon aankomen, zag er alleen wat vreemd uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door