Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#997139
Was ik al verdrietig omdat er bij Boris zware artrose van de rechter heupkop is vast gesteld, ben ik nu helemaal ten einde raad....  :'(

Boris wilde al een dag of drie niet eten en af en toe hoorde je ook maag- darmgeluiden. Gisterochtend was er diarree en gisteravond opeens een heleboel vers rood bloed in de ontlasting  :-X :-\ :o
Dus uiteraard de weekenddienst aan de telefoon gehad en ja hoor....is van de carprodyl, wat betekend dat alle NSAID's nu zijn uitgesloten. Het enige dat hij echt kon doen was indien er heel veel pijn was een menselijke variant van morfine te geven als pijnbestrijding... Voor die optie heb ik nog niet gekozen omdat hij wel pijn heeft, maar niet zo erg (in tegenstelling tot een week geleden loopt hij weer op vier poten).

Wel geef ik dus pijn compositum van de groene os, maar de ervaring leert dat het niet altijd afdoende is. Zo had hij ondanks dat afgelopen donderdagavond veel pijn waarop ik hem 50 mg carprodyl heb gegeven (met als resultaat bovenstaand verhaal)
Wie o wie heeft nog goede tips ?  :-\
Door Lizzy
#997141
Ach jeetje, wat een ellende :(.

Reageert hij op alle NSAID's zo? Heb je bijv. Previcox geprobeerd?

En Corta RX voor de artrose, samen met Pijn Comp., zou dat nog de moeite waard zijn om te proberen?

Heb je ook geprobeerd om Previcox te geven samen met Groenlipmossel? Groenlipmossel schijnt de maag te beschermen bij NSAID's.

Sterkte en succes!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997206
Previcox was ook waar ik aan dacht. En meer ideeën en tips als Lizzy heb ik helaas niet voor je. Sterkte ermee! :-*
Door Cindy de Wolf
#997311
Elke nsaids is anders en als hij slecht reageerd op carprodyl hoeft het absoluut niet zo te zijn dat hij op metacam of previcox ook zo reageerd. Rimadyl zou ik niet proberen want daar zit dezelfde werkzame stof in als in carprodyl. Previcox is de meest veilige in NL op de markt echter in Amerika heb je ook nog Deramaxx
http://www.deramaxx.com/home/default.asp?page=0_0 en Terry van mij reageerd niet op de Previcox maar doet het enorm goed op de Deramaxx. Je kan het o.a. hier kopen evenals de Corta RX waar Lizzy het ook over hebt, als je ze samen besteld kost het $36,50 aan verzendkosten http://search.store.yahoo.com/cgi-bin/n ... l&x=21&y=8
Door Femke
#997359
Cindy de Wolf schreef: Elke nsaids is anders en als hij slecht reageerd op carprodyl hoeft het absoluut niet zo te zijn dat hij op metacam of previcox ook zo reageerd. Rimadyl zou ik niet proberen want daar zit dezelfde werkzame stof in als in carprodyl. Previcox is de meest veilige in NL op de markt echter in Amerika heb je ook nog Deramaxx
http://www.deramaxx.com/home/default.asp?page=0_0 en Terry van mij reageerd niet op de Previcox maar doet het enorm goed op de Deramaxx. Je kan het o.a. hier kopen evenals de Corta RX waar Lizzy het ook over hebt, als je ze samen besteld kost het $36,50 aan verzendkosten http://search.store.yahoo.com/cgi-bin/n ... l&x=21&y=8
mijn huisarts zei me dat ik altijd slecht op alle NSAID's zal reageren nadat ik een maagwandontsteking heb gekregen op diclofenac (ondanks de maagbeschermer)
Sinds ik diclofenac heb gehad kan ik simpele ibu's ook niet meer verdragen  :-X

Hoe dat met honden zit weet ik niet?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#997362
Ik zou zeggen: previcox
Ik heb al heel wat honden gezien die op de carprofen maagdarmproblemen hadden en op de previcox niet.
Door Lil
#997496
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Helaas groene lipmossel krijgt hij al om de ontsteking tegen te gaan, dus dat heeft hem helaas niet geholpen de maag te beschermen.
Maandag ga ik naar een dierenarts die geen weekenddienst heeft en ik zal inderdaad eerst previcox/Deramaxx proberen. Ik kom er snel genoeg achter indien dit eveneens niet werkt en er zijn veel dierenartsen die het verkopen.

Anders ga ik inderdaad de corta RX proberen.

De acupuncturist komt einde van de week bij mij langs om Boris te behandelen. Zij is een Belgische dierenarts en ze zou meteen maandag gaan uitzoeken wat ik het beste kan doen. Voorlopig zonder meer geen NSAID's totdat de maag weer in orde is, daarna dacht zij inderdaad dat ik gewoon de meest onschuldige zou proberen, maar ze wilde uitzoeken welke het meest onschuldige zou zijn. Rimadyl/carprodyl geeft inderdaad vaak problemen zag ik op internet.

Allemaal bedankt voor de bruikbare tips!  :-*
Door Lil
#998125
Haha Lizzy, je kunt gedachten lezen.
Ik heb veel gehoord over de goudaccupunctuur, maar ik vond het wel meteen heel erg definitief, vandaar dat ik dus eerst eens ga kijken wat de "gewone accupunctuur" doet. Ben nog al voorzichtig op dat gebied, maar wel voor alles in, nou ja alles.... Die bloedzuigertherapie heb ik dus nee dank je tegen gezegd.

Adequan ken ik niet, dus daar ga ik meteen even op googlen, dank je wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door