Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door voske
#997190
boyd staat sinds vorig jaar juni op ahv en farmfood op advies nadat boyd van pup af aan diarree had. Binnen 2 dagen was het goed en goed gebleven en wil dit ook graag houden. Omdat we over 2 weken een pup krijgen die gelijk gaat barfen wil ik boyd evt van de brok af en een beetje gaan barfen wat raden jullie aan hoeveel bij te geven hij krijgt nu 500 gr ahv en 200 gr farmfood. Wat zullen jullie aanraden om te geven het is een hond die alles goed kauwt, en iel is voor een berner reu.

ingeborg
Door pallas
#997201
Ik zou je aanraden om eerst helemaal over te gaan op AHV.
Om te barfen heeft een hond veel zuurder maagzuur nodig dan om brokken te verteren.
Als hij een paar maanden AHV gegeten heeft kan je met spiervlees en zacht vleesbotten beginnen zoals kippenekken.
In dit oppic kan je een heleboel lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Door voske
#997240
ik ga dus nu 2x per dag ahv voeren maar hoeveel moet ik dan nu geven? en over hoeveel weken kan ik dan langzaam beginnen met barf producten? en hoeveel is dan de verhouding want ik kan hem dan denk ik niet meteen dan gaan barfen of kan het wel maar net als als bij de pup met kippennekken en zo beginnen en dan later met andere botvlees beginnen als hij gewent is om te barfen?

ingeborg
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997242
Je kunt je nieuwe pup menu ook aan je volwassen hond geven, wel even de hoeveelheden aanpassen aan het gewicht van je hond ;).
Voor grote honden kun je beginnen met zo'n 2 % van het lichaamsgewicht. Je pupmenu bestaat uit beginnersbotten, die kan een beginnende volwassen hond ook heel goed eten.
Door voske
#997245
okee, ga nu eerst een goede maand op ahv zetten en dan pas barfen.

ingeborg
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997799
Je hoeft niet persee eerst op AHV hoor, mag natuurlijk wel, maar is echt niet nodig. Je kan in principe meteen met (platgeslagen) kippennekken beginnen.
Door Laura2004
#998458
Ik zou je hond idd gewoon gelijk overzetten op barf, dat heb ik ook gedaan bij mijn honden en dat ging prima, kippennekjes verteren heel makkelijk en eendennekken ook, daarnaast kan je ook kwartelkarkas geven en als dit allemaal goed gaat wat grotere karkassen geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door