Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#994393
Onze hond had onnoemelijk veel last van teken.
Nu heb ik het mengeseltje gemaakt van citroen/limoen/verse rozemarijn en gedroogde citroenmelisse.
Het mengsel zit in een steriliseerbokaal en ik zeef het in een verstuiver.
Ik verstuif het over zijn hele lichaam voor we gaan wandelen/fietsen/joggen in het bos.
Ik gebruik het nu al 1.5 week en nog altijd geen teek gevonden.
Zou dit toeval zijn?
Laatst gewijzigd door Chriske op wo 02 jul 2008, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#994614
Volgens mij is het recept van Juliette de Bairacli Levy ook met citroenen. Ik zal 'm eens even opzoeken.
Door poohbeertje52
#994620
mag ik vragen zou ik dit ook voor misty kunnen gebruiken? trouwens de schilfers zijn al eind weg femke maar nog niet helemaal ma toenar reuze bedankt voor je advies
Gebruikersavatar
Door Angelique
#994798
Chriske schreef: Onze hond had onnoemelijk veel last van teken.
Nu heb ik het mengeseltje gemaakt van citroen/limoen/verse rozemarijn en gedroogde citroenmelisse.
Het mengsel zit in een steriliseerbokaal en ik zeef het in een verstuiver.
Ik verstuif het over zijn hele lichaam voor we gaan wandelen/fietsen/joggen in het bos.
Ik gebruik het nu al 1.5 week en nog altijd geen teek gevonden.
Zou dit toeval zijn?
Wat mij betreft hoeft dit geen toeval te zijn. Heb je alle ingrediënten (de 1ste drie) vers gebruikt?
Door Chriske
#995166
Angelique schreef: Wat mij betreft hoeft dit geen toeval te zijn. Heb je alle ingrediënten (de 1ste drie) vers gebruikt?
Yep, alles vers.
Ik gebruik het ook op mezelf voor we vertrekken omdat ik zoveel last had van dazerikken. En .... ook bij mij blijven deze vieze diertjes wag.
Door tieneke
#995174
Chriske schreef: Yep, alles vers.
Ik gebruik het ook op mezelf voor we vertrekken omdat ik zoveel last had van dazerikken. En .... ook bij mij blijven deze vieze diertjes wag.
Je bedoeld de dazen?
Deze krengen steken onze paarden dus aardig lek >:(
Niets helpt :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#997215
Stomme vraag misschien maar wat is een steriliseerbokaal? Kan je het ook gewoon in een fles of zo doen en schudden? Het recept is eenvoudig en de ingrediënten makkelijk te krijgen en niet duur, is dus zeker de moeite waard om te proberen.  :)
Door mcSnurk
#997217
geloof meteen dat dat werkt, die van ons heeft nooit teken en ik zweer erop dat dat volgens mij komt omdat ie hier in de tuin steeds langs die planten sjouwt 8)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#997226
gemmaa schreef: geloof meteen dat dat werkt, die van ons heeft nooit teken en ik zweer erop dat dat volgens mij komt omdat ie hier in de tuin steeds langs die planten sjouwt 8)
Hé je brengt me op een idee! :idea: Plantjes in een hele smalle doorgang zetten en voor elke wandeling je hond er even tussendoor laten lopen (loop ik zelf ook even mee ;)).
Door mcSnurk
#997239
Nitus schreef: Hé je brengt me op een idee! :idea: Plantjes in een hele smalle doorgang zetten en voor elke wandeling je hond er even tussendoor laten lopen (loop ik zelf ook even mee ;)).
;D een aantal planten staan idd bij mij in potten naast de keuken en garagedeur, daar wordt iedere dag langsaf gelopen
Door Chriske
#998227
pike schreef: Stomme vraag misschien maar wat is een steriliseerbokaal?
Een bokaal om bvb. confituur in te maken. Ik weet niet juist hoe men het in Nederland noemt :P
Door flin
#998234
Chriske schreef: Een bokaal om bvb. confituur in te maken. Ik weet niet juist hoe men het in Nederland noemt :P
weckfles misschien?
Gebruikersavatar
Door pike
#998267
flin schreef: weckfles misschien?
jajajajaja :D ik heb zojuist even gegoogles en idd het is een weckglas ;)
op naar de groenteman voor citroenen en limoenen en de rozemarijn (hij heeft altijd planten buiten staan) en dan nog de citroenmelisse... reformzaak misschien?? Een plantenspuit staat nog wel ergens in de schuur. Eén rondje door het Deense bos straks en ik weet of het werkt ;)
Door flin
#998290
pike schreef: jajajajaja :D ik heb zojuist even gegoogles en idd het is een weckglas ;)op naar de groenteman voor citroenen en limoenen en de rozemarijn (hij heeft altijd planten buiten staan) en dan nog de citroenmelisse... reformzaak misschien?? Een plantenspuit staat nog wel ergens in de schuur. Eén rondje door het Deense bos straks en ik weet of het werkt ;)
;D ;D ;D
als je nou toch aan 't goochelen bent:
http://www.natuurlijkerwijs.com/citroenmelisse.htm
't staat hier op de tuin,...mwjah, heppie nix an
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door