Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door voske
#997121
van warneer kun je een pup ook geitenribben etc laten eten. Ik geef als de pup komt over 2 weken alleen kippennekken en karkassen omdat dit aangeraden was en absoluut nog geen geiten ribben etc . We krijgen een berner sennen pup die al gewendt is om kippennekken te eten en pens.

ingeborg
Door Lizzy
#997125
Geef om te beginnen nooit 1 enkele rib. Honden (en vooral ook pups) kunnen die in 1 keer inslikken en daar zit je niet op te wachten. Geef dus een rijtje van meerdere ribben aan elkaar. Je kunt ze bij een week of 12 best gaan geven maar de gemiddelde pup krijgt de ribben nog niet opgegeten. Ze eten het vlees eraf. En dat is op zich prima. Maar totdat ze ook het bot opeten, moet je ribben dus meetellen tot spiervlees.

Ik mag trouwens toch hopen dat je pup meer krijgt dan alleen kippennekken met pens?
Door voske
#997132
ja tuurlijk krijgt hij meer. Ik heb orgaan vlees bestelt en spiervlees en ga maandag beginnen met de groentenmix al klaar te maken en in de diepvriezer te doen. Ik moet het alleen nog even uit rekenen want weet niet hoe zwaar de pup nu is maar volgende week ga ik weer kijken en dan vraag ik het gewicht en ga dan een week menu in elkaar zetten.

ingeborg

p.s lizzy ik heb je een p.b gestuurd
Door Lizzy
#997144
Ik doelde eigenlijk meer op wat je pup bij de fokker te eten krijgt. Ik vermoed dat je pup zo rond de 7 a 8 kilo zal wegen, als hij bij jou komt. Dus je zou eventueel al een beetje kunnen oefenen met een menu waarbij je uit gaat van 7% van het lichaamsgewicht, en dan neem je bijv. 8 kilo.
Door voske
#997170
ben al druk bezig alleen nog een vraag waar valt de geiten snippers en andere snippers onder?

ingeborg
Door pallas
#997174
voske schreef: ben al druk bezig alleen nog een vraag waar valt de geiten snippers en andere snippers onder?

ingeborg
spiervlees
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door