Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#991352
Ik zoek een gehaktmolen/ Vleesmolen elektrisch voor het malen van botten, zoals kippenkarkas, eendenrug, parelhoen, runderstrot en misschien lamsribben. Wie weet er een goed merk, die wel even mee gaat. Moet op de gewone 220 volt werken, dus niet met krachtstroom.

Waar moet ik naar kijken etc. Wie weet er een goede levarancier die dit verkoopt etc.

Wat zijn jullie ervaringen en hoelang gaan ze ongeveer mee.
Door Borke
#991416
Zonder krachtstroom en dan lamsribben malen, hoe lang dat goed gaat, ik denk net zolang totdat je de eerste lamsrib er in steekt  :knuppel2:

Je kunt beter iets zoeken voor karkassen van gevogelte.
Zelf heb ik er wel naar gezicht, maar niets betaalbaars en degelijks gevonden.
Door ~Joke~
#991427
Ik heb een Diamond electrische vleesmolen, runder en lamsribben kun je er niet mee malen. Er hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan, maar hij is het dubbel en dwars waard.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#993166
Geef anders "vleesmolen" in bij de zoekfunctie en je krijgt behoorlijk wat informatie. De meeste mensen hebben echter een handmolen en een enkeling de hele dure elektrische of zoals ik een goedkope elektrische die alleen klein gevogelte maalt. Een elektrische op 220 die ribben maalt moet naar mijn weten nog gemaakt worden.
Door Fausto
#996810
Ik heb 'm net een week, vandaar dat ik wat laat reageer. Het is een Kenwood MG510 met een motor van 1600 watt. Ik heb er gisteren ongeveer 5 kg kipkarkasjes mee gemalen voor ons bullenmonster en dat ging vrij goed, al moet je regelmatig wat bot weghalen voor het mes want het stroopt een beetje op. Ook al zalmkarkas, wel zonder de ruggegraat zelf, gemalen. Dit is een wat minder geschikte excercitie geweest, de lange graten komen nl. voor de uitgang te zitten.
Vanavond ook een aantal kilo's groenteprut gemalen en daarna in de blender nog fijner gepureerd. Morgen maal ik een konijnekarkasje voor het bullenmonstertje: ik laat je het eindresultaat weten. = gelukt , hartstikke goed zelfs
Laatst gewijzigd door Fausto op za 05 jul 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#996864
Ik hoop voor je dat de vleesmolen het lang en naar tevredenheid zal doen.

Ik heb hier 3 vleesmolens,  en een van die heeft vandaag in 35 minuten :boxed: :boxed: :boxed: tijd een lamskop gemalen.
Het enige wat niet door de molen ging was  wat van de onderkaak en een stukje van de schedel.

Het merk van de molen is : Bernersennenhond, tricolor uitvoering, onderhouds vriendelijk, maar verbruikt wel wat energie  ;D ;D ;D ;D

Gr
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#997275
nova schreef: Ik hoop voor je dat de vleesmolen het lang en naar tevredenheid zal doen.

Ik heb hier 3 vleesmolens,  en een van die heeft vandaag in 35 minuten :boxed: :boxed: :boxed: tijd een lamskop gemalen.
Het enige wat niet door de molen ging was   wat van de onderkaak en een stukje van de schedel.

Het merk van de molen is : Bernersennenhond, tricolor uitvoering, onderhouds vriendelijk, maar verbruikt wel wat energie  ;D ;D ;D ;D

Gr

Whhahahahahahahahahaaaaaaa

Ik heb een eenvoudige handmolen en daar maal ik kipkarkassen en zalmkarkassen mee.Mijn vriendin heeft een elektrische en het gehele mes is al naar de filistijnen door een zalmkarkas.
Door Sietie
#997288
ik heb een semi prof. molen... bevalt prima kostte wel 600 euro :-\ maar maalt hele konijnen , hazen, kippen enz... is op 220 volt, ik weet alleen het merk niet ik meende dat het een FAM of zoiets was... heb m toen via internet gekocht... geitenribben zou ik er niet instoppen trouwens....lijkt me niet echt goed voor de molen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door