Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door voske
#996454
ik voer sinds vorig jaar juni ahv aan mijn berner sennen reu en sinds 2 maand krijgt hij een vreselijk bruine/rode gloed wat ik echt lelijk vindt. Dacht eerst hij is in de rui maar dat is het volgens mijn ook niet. Wie weet raad of kan mijn helpen

ingeborg
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#996463
bruin/rode gloed over de zwarte vacht is hier een teken van 'oud' haar.
denk dat ie eerdaags lekker aan 't verharen slaat ::)
ellen
Door cathrien
#996501
Mijn bernber sennen honden krijgen sinds 2 weken barf. Met carnibest ook soms ook  die gloed. Nu doe ik bij de groentemix rode biet dit kreeg ik als advies van een eigenaar met berner sennenhonden.
Het kan ook zoals Ellen schrijft ook oud dood haar zijn. Dus even afwachten of dit een teken van verharen is?
Door Eliasnarda
#996545
Hier had er 1 ook een wat rode gloed ging daarna ontzettend verharen nu is het weg.
Door voske
#996557
we wachten nog even af. Boyd krijgt eigenlijk nooit groenten mix, zouden jullie dit aanraden


ingeborg
Door Nynke
#996750
als je kvv voert, en dan wel de complete versies, moet het niet nodig zijn om groentes toe te voegen. Toch kun je dat best wel doen, in een beperkte hoeveelheid. Dan zal het geen kwaad kunnen lijkt mij.
Door Femke
#996856
was hem eens lekker of laat hem wassen. Daarna droogfohnen (niet schrikken van de berg haar die eraf komt) en je hond is van bruin weer mooi zwart. De dagen erna verhaart hij vreselijk, maar daarna ben je er een poosje vanaf.

Onze berner wordt ook bruin als we hem niet regelmatig borstelen. Eens in de 12 weken wordt hij door de trimster onder handen genomen en dan zie je geen 1 bruin haartje meer  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#996890
Hier wordt er ook eentje rood/bruinig als ze in de rui gaat, een goede wasbeurt om de rui te versnellen doet wonderen. ;)
Door voske
#997123
boyd wordt elke week door mijn zelf onderhanden genomen ben namelijk zelf trimster maar hij blijf ook naar een wasbeurt bruine/rode gloed houden. :( :(

ingeborg
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#997252
Bij Shelties (de driekleur) is het vaak zo dat ze in de zomer een wat roestige vacht krijgen, dat gaat tegen de winter dan weer weg. Hoe het met de Berners is? dat weet ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door