Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#994494
Hallo,

ben nieuw hier en heb mij al voorgesteld.
daar heb ik ook het verhaal van onze hond neergezet. :)

ff kort,
engelse bulldog gevonden op de camping in Hongarije,
thuis goed na laten kijken ook op giarda ofzoiets  ???wormen.
altijd diaree gehad totdat we overstapten op carnibest,duck en smuldier.en een probiotica.
eindelijk geen diarree meer.

Wat mij wel opvalt is dat hij de laatste tijd wat meer last van maagzuur krijgt.
Het heeft geholpen om zijn maaltijd te verdelen en hij krijgt niet teveel,
overdag word hij vanwege de warmte niet uitgelaten,
even snel een hoopje en een plas maar niet wandelen  ;)

's avonds als de zon onder is lopen we een uurtje met hem.

Ik weet dat een hond van kvv voer of barf een hogere maagzuur graad krijgt.
Is kvv of barf dan wel geschikt voor een bulldog ?
Die heeft van zichzelf al maagzuur genoeg. :P

heb heel internet afgezocht naar een natuurlijk middel hiertegen,
de meesten zijn tevens tegen diarree en dat heeft hij nu niet meer,

zoethout was ook een optie,
maar aangezien de dokter zei dat bulldogjes het snel aan het hart krijgen,
leek het mij geen goed idee omdat zoethout je bloeddruk verhoogt.

Onze dierenarts vind kvv en barf juist heel goed,
het is een "eigenwijze" nuchtere dierenarts en heeft lak aan geld of status,
leuke man.

sorry heel verhaal geworden,
maar wie weet dus een goed middel tegen maagklachten zonder diarree klachten ?

groetjes Angie
#994554
Hoi en welkom!
Bulldoggen kunnen prima vers eten! Er zijn hier op het forum veel eigenaren die hun bullen van divers formaat juist vers voeren omdat bulldoggen heel vaak last hebben van allerlei allergieen en huid- en darmproblemen. De ervaringen van veruit de meeste mensen zijn dat vers bijna altijd DE oplossing voor de problemen is.
Hoe merk je dat jouw hond last heeft van maagzuur?
Vaak doen honden het juist beter op 1x daags een flinke maaltijd dan op meer malen daags kleine hapjes. Met 1x flink eten is de maag goed gevuld en wordt het voer vaak beter verteerd. Ook is de hond dan tevredener.
En verder doen veel honden het beter op grote stukken dan op gemalen voer. Ook dat weer vanwege de vertering. Misschien zou je kunnen gaan barfen. Dat lijkt moeilijk maar is het echt niet, en je doet er je hond een groot plezier mee.
#994583
Eén van mijn honden (Nena, een bouvier) heeft ook wel eens last van maagzuur. Ze probeert dat zelf op te lossen door gras te eten of de stuclaag van de muren af te vreten. Nu is die stuclaag natuurlijk een soort kalkachtige substantie en dat neutraliseert het maagzuur. Ze barft en wat mij opviel is dat ze dit soort aanvallen steeds had als ze een botloze maaltijd had gegeten, dus bijvoorbeeld als we een orgaanvleesdagje hadden of een keer een maaltijd die alleen uit spiervlees bestond. Ik ben dus sinds kort begonnen de maaltijden zo samen te stellen dat er altijd iets van bot bij zit. Tot op heden heeft ze nog geen maagzuuraanval gehad. Misschien is dus barfen met een lekker botje ook voor deze bull wel een idee?
#994630
ha bedankt voor jullie reacties,

barfen is nu nog even geen oplossing voor mij,
ik heb net een rugoperatie gehad en kan dus niet allerlei winkels af of stukken vlees snijden,
daarbij kreeg hij vroeger frosti fit waarbij dan regelmatig een botje in zijn keel bleef hangen .
dacht wel aan ahv-breda maar weet niet hoe grof dit is ?

Met eén maaltijd per dag werd het nog erger,
vandaar meerdere porties,
wel heb ik gedacht aan eens een dagje vasten,
hoewel dit dan misschien weer onlogisch klinkt ? ::)


eigenlijk doet ie het super op kvv alleen dat maagzuur.

Hij heeft dan steeds "water" in zijn mond ,
dit wil hij weg te slikken.
Merk ook dat hij dan niet zo lekker is.
Vind een bulldog eigenlijk weinig weg hebben van een hond  ;D
we hebben vaker honden gehad maar deze "doet alles net even anders"
dus ook zijn spijsvertering.

Maar hij is zo lief,
:-*

Hij heeft trouwens wel weer zo'n groot koeiebot,zonder vlees waar hij wel eens op knaagt.
Gewoon een bot van de slacht.

groetjes Angie
#994706
Engelse Bulldog hier krijgt alle merken KVV en heel af en toe een groot bot om te kauwen. Groot omdat ze er anders in stikt. Met een Engelse Bulldog barfen is volgens mij geen optie, want ze zijn gulzig en voor je het weet is ze gestikt in een bot. Wij verdelen de maaltijd wel over 2 maal, anders heeft ze 's morgens erg veel last van maagzuur en als je alleen 's avonds geeft verteert ze het minder en wordt ze moddervet.
Ze is nu ruim 7,5 jaar en doet het op haar poten na nog heel goed. Poten zijn doorgezakt en pijnlijk.
#994770
Hoi Klazien,

bedankt voor je reactie.

ik geef ook 2 maal daags eten en tussendoor een stukje gedroogt vlees.
ben zo blij dat hij door kvv van zijn diarree af is. :thumbup:
nu alleen dat maagzuur sinds gister,
ik hoop maar dat het aan de Duck ligt.

Jack ruikt momenteel ook een beetje "honderig " :yucky:

geef jij wat extra voor de maagklachten of wacht je gewoon tot het over is ?

tja... bulldogjes en pootjes  :'(
als Jack voor mij uit rent dan zwabbert zijn ene pootje ook altijd een beetje.
Gelukkig heeft hij er nog geen last van ,
het is niet zo'n hele dikke bulldog,denk eerder een Old Englisch typetje ,
en altijd druk in de weer met alles. :mbounce:
#995215
Hoi Angie,

Onze Lotje krijgt CB en heeft ook last van maagzuur.
Zij krijgt ook meerdere maaltijden per dag. Ik heb geprobeerd het eten een beetje te overgieten met kokend water,maar dat is geen optie
voor de lange termijn. Daarom heb ik nu maagcompositum van de groene os. Besteld online bij edera.nl
Ze krijgt twee keer per dag twee maatschepjes poeder door haar eten en tot nu toe heeft ze nog geen last.
Misschien ook een oplossing voor jou.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
#995284
Mijn therapie bij maagzuur is grote stukken geven. Dat blijft langer in de maag en dan wordt het zuur gebruikt waar het voor nodig is. Dat gemalen spul is niet natuurlijk (zei de fabrikant van gemalen diepvriesvoer ::)).
Ook Engelse bulldoggen kunnen barfen!
#996153
Ook Engelse bulldoggen kunnen barfen!

Zeker weten konijnen koppen lams ribben alles gaat naar binnen  ;D ;D maar ik heb er ook een die vind de botten in CB nog te grof  :(
Hier hebben de bullen 6 stuks nooit last van maagzuur en ze krijgen maar een maaltijd per dag
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door