Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#995464
Hoi,

Falco heeft gisteravond bij het zwemmen in iets scherps getrapt. Hij heeft een behoorlijke snee in z'n voetzool. Zo'n 1.5 cm.
Ik maak het regelmatig schoon met water met een druppeltje hibiscrub, smeer er calendulazalf op en doe er een sokje om als we naar buiten gaan. En geef traumavetsem.

Kan een dierenarts er nog iets meer aan doen? Het lijkt me niet dat ie het kan hechten ofzo?

Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voordat het genezen is?


Groetjes Juul
Door Anthraciet
#995468
Mijn oudste reu had een tijd geleden (tijdens een knokpartijtje met een van onze andere honden :-X) een snee in zijn voetkussentje opgelopen.
We zijn er toen wel mee naar de da geweest omdat het een behoorlijk diepe snee was, maar hij zei ons dat er niets aan te doen was omdat het niet te hechten valt, wordt toch weer open gelopen als ze op straat komen.
Maar hij gaf ons ook het advies het niet af te dekken met een sokje, maar alleen te zalven en in de gaten te houden.

Het duurde vrij lang, maar na een paar weken was het toch weer zo goed als dichtgegroeid en nu zie je het alleen nog als je weet waar je moet kijken 8)
Door Juul
#995473
nou ja, zo'n sokje houdt het vuil inderdaad niet echt weg. Das zo een natte vieze bende met dit weer.

Acederm wondspray, dat is wel goed, denk ik? (die heb ik nog)

Vet balen, Zal je altijd zien,  over 4.5 week gaan we naar Oostenrijk om te wandelen.....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#995516
O jee, zimba heeft een paar mn geleden zelfs een hele hap uit zijn zooltje gehad, was een langdurige en pijnlijke kwestie voor hem.
Toch hoor ik ook weleens dat ze een zooltje hechten.
ellen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#995524
Balen joh! En anders voor Oostenrijk 2 goed passende schoentjes kopen (2 voor gelijkmatig lopen)?
Ben benieuwd wat de DA zegt.
Door Anthraciet
#995537
vanaalst schreef: O jee, zimba heeft een paar mn geleden zelfs een hele hap uit zijn zooltje gehad, was een langdurige en pijnlijke kwestie voor hem.
Toch hoor ik ook weleens dat ze een zooltje hechten.
ellen

Het zal wat hechten betreft ook wel afhangen wáár precies de snee zit. Bij mijn reu was het precies de overgang tussen het horizontale deel en het verticale deel van het kussentje en daar zal dan misschien wel meer kracht op komen te staan als wanneer het bijvoorbeeld echter aan de onderzijde zit.
Maar denk dat even navragen bij de da in ieder geval geen kwaad kan ;)
Door Juul
#995647
ik heb de da gebeld, als de snee niet diep is en ie niet stokkreupel is; schoonhouden met biotex en er een wondzalf op doen.

Ik geloof niet dat ie heel diep is, voorzover ik het kan en mag bekijken, en stokkreupel is ie ook niet. In huis i.i.g. niet en buiten alleen als ie het vergeet en een sprintje trekt. Ik ga het niet meer inpakken, voorlopig wel even aan de lange lijn.  :(

Schoentje zat ik ook al aan te denken, maar dat moet ik dan eerst hier langs de feestcommissie krijgen. :D

weet er iemand een goed merk,? ik kwam muttlucks tegen, maar alleen via een verzendhuis in zweden.
Door Femke
#995650
jalukrifa schreef: ik heb de da gebeld, als de snee niet diep is en ie niet stokkreupel is; schoonhouden met biotex en er een wondzalf op doen.

Ik geloof niet dat ie heel diep is, voorzover ik het kan en mag bekijken, en stokkreupel is ie ook niet. In huis i.i.g. niet en buiten alleen als ie het vergeet en een sprintje trekt. Ik ga het niet meer inpakken, voorlopig wel even aan de lange lijn.  :(

Schoentje zat ik ook al aan te denken, maar dat moet ik dan eerst hier langs de feestcommissie krijgen. :D

weet er iemand een goed merk,? ik kwam muttlucks tegen, maar alleen via een verzendhuis in zweden.

Er is wel e.e.a. geschreven over schoen. Moet je even de zoekfunctie gebruiken dan vind je wel wat denk ik.

Beterschap ermee  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#995810
zou als ik jouw was niet te gek vaak het pootje in de biotex doen, het blijft dan zo ontzettend 'week'.
En aangezien je hem toch aan de riem hou en het buiten vrij droog is, kan je het beter 'harden'.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door