Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#994249
Ik was gisteren mijn trimsalon aan het opruimen, en de honden zitten dan voor de deur te wachten, want weten dat zij daarna erin mogen. Ik zag een hele vreemde natte plek op Didge zijn wang. Op tafel gezet, en eens goed bekeken, en het lijkt wel een hotspot :-[
Hoe hij er aan komt, Joost mag het weten >:(
Ik heb die aangedane plek kaal geschoren, schoongemaakt, en op advies van Tannetje groene leem wondpasta er op gedaan. Na het wandelen weer schoongemaakt, en gevoerd, en daarna leek hij rustig en kwam er niet aan. Ik ben dan ook gewoon naar bed gegaan, maar vannacht piepen en heel erg onrustig.
Ik heb de halve nacht met hem opgezeten met een nat washandje op zijn wang, en heb hem een pijnstiller gedaan. Ik ben dus nu gebroken, en Didge wss ook.........
Net weer schoongemaakt en groene leem er op gedaan, en toch maar voor de zekerheid even een kap omgedaan dat hij er in ieder geval van af blijft. Maar hij vind zichzelf vreselijk zielig met die kap en loopt rond of hij alle zorgen van de wereld op zijn hals mee moet zuilen.
Maar ik denk dat het nu even beter is dat hij er vanaf blijft.
Verder nog tips, of een alternatief voor die lampekap.
Ik zal vandaag als ik tijd heb, even een foto maken van die plek op zijn wang.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#994263
arm beest en arme jij, kan me voorstellen na zo'n nacht gebroken te zijn.
Volgens mij doe je alles al wat je moet doen.
Met die kap voelt ie zich heel zielig maar zou niet weten wat je anders zou kunnen doen.
Heb gelukkig (even afkloppen) geen ervaring met hotspots.
beterschap met hem!
ellen
Door pallas
#994476
Arme Didge :(

rare plek voor een hotspot.

Geef hem maar een knuffie :-* (niet zeggen dat ie van mij komt, anders wil ie niet ;D )
Door angie69
#994512
Hallo,

Misschien overbodig om te vertellen,
denk dat je er zelf ook al aan hebt gedacht  ::)

Mijn hond had telkens van die rare plekken om zijn bek.
Later ook op zijn kop,
sindsdien maak ik zijn bakken heel goed schoon soms in de vaatwasser soms met chloor.
Rond zijn koppie heeft hij sindsdien niet meer van die rode jeuk plekken gehad.

Op de plekken deed ik trouwens hansaplast jodiumspray en daarna zinkzalf.

Ook heeft hij zo'n plek eens op zijn rug gehad,
bleek van een vlo  :-[
Jack is een witte engelse bulldog met dun haar en ik dacht dat je een vlo daar wel gelijk op zou vinden,
niet dus,die vieze beesten kunnen zich goed verstoppen. >:(

sindsdien trouw vlooiendruppels ;D

succes met je hondje
Gebruikersavatar
Door *Monique
#995313
moon,-procollar is geen optie denk ik, want dan moet ik ook nog zijn achterpoot in gaan tapen. Want ik ben bang dat hij er dan nog bij kan.
Het ziet er ranzig uit, en vraag me eigenlijk af hoe lang ik hier voor uit moet trekken. Ik heb het weekend 2 wedstrijden. Zou ik ze ze kunnen lopen? Hij lijkt verder erg fit en heeft geen koorts
Angie609, Didge heeft eigenlijk nooit geen vreemde plekken op zijn bek. IHij heeft een heel dichte ondervacht, en hij zwemt graag. Ik denk dat het is gaan broeien door een muggesteek o.i.d :-[
Door Femke
#995332
trimsalon schreef: moon,-procollar is geen optie denk ik, want dan moet ik ook nog zijn achterpoot in gaan tapen. Want ik ben bang dat hij er dan nog bij kan.
Het ziet er ranzig uit, en vraag me eigenlijk af hoe lang ik hier voor uit moet trekken. Ik heb het weekend 2 wedstrijden. Zou ik ze ze kunnen lopen? Hij lijkt verder erg fit en heeft geen koorts
Angie609, Didge heeft eigenlijk nooit geen vreemde plekken op zijn bek. IHij heeft een heel dichte ondervacht, en hij zwemt graag. Ik denk dat het is gaan broeien door een muggesteek o.i.d :-[
ik zou denk ik toch even een flesje hydrocortiderm halen bij de DA. 't is een paardenmiddel maar helpt wel altijd erg goed.
Dat is ook emulsie wat vrij snel intrekt. Opsmeren, even afleiding of gaan wandelen tot het ingetrokken is...


Zeker met die warmte zijn hotspots een ellende....want ze blijven maar broeien  :-X
Gebruikersavatar
Door *Monique
#995339
Nitus schreef: Is de plek nog groter geworden als gisteren Monique?
ja is een plek bijgekomen
Door Anthraciet
#995344
Femke schreef: ik zou denk ik toch even een flesje hydrocortiderm halen bij de DA. 't is een paardenmiddel maar helpt wel altijd erg goed.
Dat is ook emulsie wat vrij snel intrekt. Opsmeren, even afleiding of gaan wandelen tot het ingetrokken is...


Zeker met die warmte zijn hotspots een ellende....want ze blijven maar broeien  :-X
Wij gebruiken ook altijd hydrocortiderm bij dat soort plekken (of lichte wonden) en dat helpt inderdaad erg goed.
Mijn eerste hond had af en toe ook hotspots en daar deed ik na een tijdje, als de hydrocortiderm was ingetrokken ook nog honingzalf of pure honing op de wond, dat werkte ook goed.
Honing werkt vaak als een natuurlijke antibiotica ;)
Door Femke
#995433
trimsalon schreef: ja is een plek bijgekomen

Is het er vlak naast?
Hoe rot het ook is (zeker aan de kop) maar misschien moet je even wat vacht weg knippen. Dan krijgt het ook meer lucht en kan het gaan drogen.

Loebas heeft een keer een hotspot op zijn hals (heet dat zo? Het stuk tussen zijn borst en zijn kin) gehad die in no-time zeker 10 bij 15 cm groot geworden is.
Ook een dikke, warme vacht, het was heel warm weer en het zat op een plek waar het niet echt opviel. Voor we het in de gaten hadden was echt huge! De DA heeft toen de vacht helemaal weggeschoren om te voorkomen dat het nog groter werd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door