Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#995342
Ik ben weer eens een enorme groentemix aan het maken en ik heb voor het eerst (in mn leven...wist voor barfplaats niet eens van het bestaan af ::) hahaha) zoete aardappels gekocht voor de hondjes.

Maar hoe doe ik dat? Schil eraf? Eerst nog koken?

even een vraag off topic:
Kun je ze trouwens zelf ook eten, en hoe bereid je die dan in een gerecht?
Door Minna
#995345
Ik schil het niet voor de honden, gewoon heel kort koken met de rest van de groenteprut (wortels, bietjes etc) en dan met het kookvocht pureren.
Je kan ze ook zelf eten, maar heb geen idee hoe je dat moet bereiden...wij eten net zo veel groente als de honden. Bijna niks dus.  :-[
Door Laura2004
#995359
Ik pof het voor de honden, dus met schil en al in de oven en dan haal ik de schil er af en doe het door de groentemix heen. Je kan het idd ook koken en voor jezelf kan je het op allerlei manieren eten, gepoft, gefrituurd, verwerkt in taart of gebak en volgens mij wordt het ook vaak in curry's verwerkt.
Door Mevroi Kruim
#995540
Het allerlekkerste vind ik bataat in de oven, met aardappel, pompoen, ui/sjalot, paprika, champignon, tomaat en wat je nog meer kunt verzinnen. Schillen, in grote stukken snijden, in een klets goeie olijfolie met evt. Italiaanse kruiden en in een 150º oven op de bakplaat. Beginnen met de harde groentes en naa een minuut of 40 de zachte erbij. Voor het in de oven schuiven wat grof zeezout eroverheen en wat verse peper.
Door brie
#995545
ik heb de aardappels net gekookt en zelf ook wat geproefd. Ik moet zeggen dat de smaak echt lekker zacht is!!Daar ga ik zeker wat over opzoeken voor mezelf.

@kruimel: ik krijg er nu al lekkere trek van! paar lekkere aardappeltjes in de schil erbij en dan smullen maar! Dat ga ik zeker eens proberen!
Wat doe je dan met de schil van de bataat?Laat je die er om?
Door poohbeertje52
#995553
chips en mij is gezegd dat aardappelen niet goed zoude zijn voor de hond ???
Door brie
#995556
volgens mij moet je zoete aardappelen ook niet onder de "gewone" aardappelen rekenen 
Door brie
#995571
dit vond ik in een eerder topic:

Bataat of zoete aardappel. Een niet aan de gewone aardappel verwant, tropisch knolgewas (familie van de hagewinde). Wordt in vele soorten gekweekt, ook biologisch; de rode heeft een volle smaak en is rijk aan caroteen. Bataten bevatten zeer veel calcium in een gunstige verhouding met fosfor en zijn daardoor in een melkvrij dieet een waardevolle kalkbron. Voor bataten zijn de recepten van aardappelen en topinamboer te gebruiken, maar de kooktijd is korter.
Door poohbeertje52
#995573
brie reuze bedankt weet je waar ik die kan kopen gewoon bij groente speciaal zaak zeker???
Door brie
#995577
Nou, ik was vanochtend bij de dekamarkt en daar lagen ze gewoon bij de groente  :) gewoon bij de supermarkt dus  ;D
Heb er meteen 2 mee genomen..
Door poohbeertje52
#995590
oke bedankt brie dekamarkt hebben we niet hier maar zal eens bij de andere supermarkten kijken straks kom er enkele tegen als het bij de hap niet te lang duurt haha ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#995962
Ik schil ze altijd, snij ze in stukjes en dan gaan die de machine in, ze gaan hier dus rauw door de groentemix  ;)
Door Mevroi Kruim
#996192
Ik schil de bataten ook als ik ze zelf eet. En ik koop ze bij de lokale gezonde wnkel maar bij de meeste Turken of op de markt zijn ze nu ook gewoon te koop.
De honden krijgen af en toe een stukje, ze zijn koolhydraatrijk dus ik geef er niet te veel van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door