Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#995272
Geen ervaring mee. Hun voedingsconcept lijkt me niets. Maar of dit ontwormmiddel wat doet? Kamfer lijkt me niet echt lekker. En geen idee wat driedistel is. De andere ingrediënten lijken me niet de meest effectieve tegen wormen.
Door Lizzy
#995637
Ingredienten:

water, alcohol, appeldiksap, zelfgemaakte kruidenextracten: aloë, mirre, kamfer, kurkuma, manna, driedistel, engelwortel.

Ik zie niet wat dit tegen wormen moet doen?
Door Lizzy
#996001
Ik ken de parasieten compositum ook niet persoonlijk. Wil je dit spul preventief gaan gebruiken of gaan geven als je honden daadwerkelijk wormen hebben?
Door Lizzy
#996304
tschabo schreef: Nou, voorkomen is beter dan genezen toch? En als dat kan met een veilig middel, waarom niet?
Ik vind persoonlijk dat rauwe/verse voeding met voldoende vleesbot de beste manier om te voorkomen. Dat en af en toe wat knoflook en/of probiotica.
Door tschabo
#996384
Het bevat de volgende ingrediënten:

Allium Sativum Knoflook
Knoflook staat al ruim 5000 jaar in hoog aanzien om zijn vele effectieve eigenschappen.
Knoflook stimuleert het afweersysteem en heeft een antibiotische werking, bovendien is knoflook bekend als antiparasitair kruid.

Ulmus fulva Iep
De Iep helpt tegen irritatie van het verteringskanaal. Wanneer dit kruid in aanraking komt met een geïrriteerde oppervlak, bedekt en verzacht de iep dit.
Dit verdrijft toxines en irritaties.

Mentha Piperita Pepermunt
Pepermunt bevordert de stroming van spijsverteringsappen, is goed voor de darmflora en kalmeert de darmcontractie.

Thymus Vulgaris Tijm
Wilde tijm bevordert het lichaamswelzijn en werkt bevorderend op het immuunsysteem, het werkt antibiotisch. Tijm wordt ook gebruikt bij maagklachten.
Bovendien heeft tijm wormdodende en wormverdrijvende eigenschappen.

Galium aparine Kleefkruid
Werkt eetlustopwekkend, ontstekingsremmend, wond helend, reinigt het bloed- en lymfestelsel en is zweetafdrijvend.

Cinnamomum zeylanicum Kaneel
Kaneel bevordert het gehele verteringssysteem en geeft spierspanning rust. Kaneel is daarnaast ook wormverdrijvend en wormdodend.

Urtica dioica brandnetel
Werkt op het hele lichaam, op alle organen als reiniger en versterker.
Stimuleert de darmen en de pancreas.

Picrasma excelsa bitterhout-kwassieboom
Kwassieboom werkt wormdodend en -afdrijvend.
Bij het voeren van kwassieboom wordt de eetlust bevorderd.

Nou, dit lijkt me toch geen kwaad te kunnen doen...
Door tschabo
#996444
Antwoord van 7 for Seven:

Vital druppels worm van 7 for seven creëert in de darmen een parasiet en worm onvriendelijk milieu.

Het voorkomt dus besmetting met alle soorten wormen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door