Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door angie69
#995121
Hallo,

Waarschijnlijk een hele domme vraag,
maar vraag het mij toch steeds af,

Ik heb foto's gezien van een barfmenu,
sommige menu's met vacht enz.

Nu vroeg ik mij af of je hond tijdens het uit laten bij barf eten ook meer achter
het konijn of poes van de buren aanzit ?

Ik bedoel het serieus hoor,
geen aanval  :)
Door angie69
#995173
Hoi Tineke,

Ja je eigen poes,
maar zien je honden nu geen eten in andere dieren ?

Wij hebben trouwens ook thuis een poes,een ragdolletje,
die word ook gewoon met rust gelaten,
weet niet hoe het met poes gaat als ik haar in de blender gooi, :dribble:

Onze hond eet kvv,
daar ziet hij geen dier in lijkt mij ?
Door tieneke
#995178
angie69 schreef: Hoi Tineke,

Ja je eigen poes,
maar zien je honden nu geen eten in andere dieren ?


Wij hebben trouwens ook thuis een poes,een ragdolletje,
die word ook gewoon met rust gelaten,
weet niet hoe het met poes gaat als ik haar in de blender gooi, :dribble:

Onze hond eet kvv,
daar ziet hij geen dier in lijkt mij ?
Nee,want zelfs een muis die zij vangen eten ze hier niet op maar likken deze vakkundig het hoekje om en laten hem/haar liggen  ;D.
Ik geef alleen vlees waar geen vacht aanzit,al zou ik dit wel doen dan nog zouden zij echt de link niet leggen  ;)
Door flin
#995179
sja, de kat brengt hier de kikkers veilig binnen...opeten,...niet dus...
de wilde muizen gaan er wel zo in,...en de vliegen en spinnen, en waterjuffers,....
't konijn wat hier ook leefde, was gewoon 'interieur', dus hoorde bij de familie...en was errug lekkur om naast te slapen,
'k denk dat honden ook wel verschil zien in : eigen roedel, of roedel van de buren,
   of wild wat lekker opgejaagd kan worden, maar dan is 't nog de vraag of ze er werkelijk iets mee doen, behalve opjagen...
't zal van veel meer factoren afhangen dan versvoeren....
Door angie69
#995180
Hoi Tineke,

Vraag ik mij toch nog af of ze die muis wel dood maken als je wel met vacht zou voeren.

In Tjechië trouwens keus genoeg wat betreft muizen.
Wij hebben ooit op een camping gestaan aan het Lipno meer,
Daar barste het van de muizen.
Was niet zo'n frisse camping.

Leuke honden heb je,
Lijken wel dezelfde honden die ze in Hongarije als waakhond bij bedrijven houden.

Groetjes
Door angie69
#995182
Hoi Flin,

Dan zit het er misschien in dat het ene beest beweegt en het andere dood ligt ??
In ieder geval laten ze de koeien in de wei gewoon met rust.

Onze poes jaagt ook altijd achter vogeltjes aan maar krijgt ze nooit te pakken.
Ze heeft dus nooit mus gegeten.

Op vakantie was een zwerfkat en die ving de ene muis na de ander en at ze ook nog op.
Die van ons wachten netjes bij hun etensbakje. ;)

groetjes
Door Minna
#995184
Hier eten ze ook bvb hertenkoppen met vacht en al, maar in het bos mogen de herten gewoon rustig langs lopen, ook schapen worden met rust gelaten terwijl ze ook schapenkoppen.  ;)
Kijk elke hond heeft wel jachtinstinct, het is niet zozeer een kwestie van wat ze eten maar hoe ze opgevoed worden, jagen mag hier niet. Chic heeft bvb vanaf geboorte alleen rauw gegeten en veel hele prooidieren maar kan rustig met haar door een kudde schapen lopen.
Dus al zouden ze het link leggen van he, dat ruikt naar eten, nee is nee dus wordt er niet gejaagd. Katten hebben ze nooit gekregen als voer maar dat wordt ondanks herhaaldelijke Nee wel de dichtsbijzijnde boom in gejakkerd.  >:(
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#995220
Ik denk als een hond echt honger heeft ,dus een hond die een zwerver is ,hij misschien achter een konijn aan gaat om het op te eten.

Maar hier laten ze koeien,paarden,schapen ook met rust.

katten als ze stil zitten niks aan de hand maar als ze gaan rennen tja wat is leuker dan er achter aan te rennen ,maar staat die kat eenmaal stil tja wat moet je er dan mee :)

Ik denk dat er geen verschil in zit in een hond die barft en een hond die brokken eet qua achterna zitten van beesten dan.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#995228
marga1953 schreef: Ik denk als een hond echt honger heeft ,dus een hond die een zwerver is ,hij misschien achter een konijn aan gaat om het op te eten.
Nou dat is niet mijn ervaring. Annak heeft in de eerste week dat hij bij mij was een konijn doodgebeten en opgegeten. Hij was toen nog geen BARFer maar een brokkenhond. ::)
Door Anthraciet
#995231
Hier ook geen verschil tussen vóór en ná het beginnen met barf, in beide gevallen zitten ze (indien mogelijk) achter wild en andere dieren aan en eten ze ze ook op als ze ze te pakken krijgen. :-X
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#995235
Anthraciet schreef: Hier ook geen verschil tussen vóór en ná het beginnen met barf, in beide gevallen zitten ze (indien mogelijk) achter wild en andere dieren aan en eten ze ze ook op als ze ze te pakken krijgen. :-X
Tja Malamutes zijn goeie jagers!
Door jantjehermien
#995236
Hier geeft het geen enkel probleem.Mijn 3 honden (2 herders en een newf) lopen hier tussen de tamme konijnen die lopen hier gewoon los om het huis.Evenals mn kippen.Terwijl ze vaak hele prooidieren te eten krijgen met vacht en al.Als mn honden eten krijgen moet ik oppassen dat de kippen er niet mee vandoor gaan.Het jagen achter poezen en wild is hier verboden.Je kunt ze dat leren niet te jagen. :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#995243
jantjehermien schreef: Hier geeft het geen enkel probleem.Mijn 3 honden (2 herders en een newf) lopen hier tussen de tamme konijnen die lopen hier gewoon los om het huis.Evenals mn kippen.Terwijl ze vaak hele prooidieren te eten krijgen met vacht en al.Als mn honden eten krijgen moet ik oppassen dat de kippen er niet mee vandoor gaan.Het jagen achter poezen en wild is hier verboden.Je kunt ze dat leren niet te jagen. :)
Je kunt ze niet leren niet te jagen! Jagen is aangeboren. Je kunt ze wel leren om op bepaalde voorwerpen te jagen dus een bal in plaats van een kip. Als je het hele jachtpatroon van een hond kent, weet je hoe en wanneer je in moet grijpen. Je kunt dus wel het gedrag sturen en waar nodig corrigeren. Maar dan nog: wat in het bloed zit, gaat er niet uit en als echte jagers de kans krijgen, doen ze het toch.
Jouw honden zijn geen jagers in hart en nieren. Mijn labrador jaagt ook niet, die is enkel geinteresseerd als iets al dood is. Hij wil wel een balletje ophalen en terugbrengen maar dat is geen jagen. Mijn malamute daarentegen jaagt om te doden en zal zonder meer een schaap neerhalen als hij de kans krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door