Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poohbeertje52
#994599
 :'( :'( :'( arme poes , ons poesje is gister heel even aan onze aandacht onsnapt , en de ouwe lab dacht lekker hapje en pakt haar keihard vast schud d,r als een gek heen en weer en was niet van plan haar los te laten leek potverd.... wel een pitbull jemig  :'(
poesje niks verder aan te zien zit sindsdien dubbel in elkaar zo zielig :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door koekje
#994624
ik denk dat je het beste even snel met poes naar de dokter kan gaan.
vergelijk het anders met de grote vriendelijke reus, die ineens niet zo vriendelijk meer is, en jou oppakt in je nek met zn mond en je heen en weer schudt.
ook zijn katten meesters in het verbergen van pijn, dus als ze al zielig in een hoekje zit, is de kans vrij groot dat ze letsel heeft.
Door YaYa
#994828
Zou inderdaad naar de dierenarts gaan. Bij katten merk je pas dat er iets aan de hand is als het heeeel erg is en anders verbergen ze het. En als ze zo in elkaar gedoken zit, is er wel iets aan de hand.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#994910
je zou minstens denken aan een wiplash als je dit soort hoor.. (als dat al bestaat bij katten en honden)
lijkt me wel.. anders een antishock injectie lijkt me ook niet overbodig..
Door flin
#994923
poohbeertje52 schreef: sorry wat is dat ???
net zoiets als shaken-baby-syndroom, of whiplash...

de hersentjes worden op zo'n grof moment in zo'n mate tegen de binnenkant van de hersenpan geschudt,
dat de inhoud (effe later) net als 'n blauwe/gekneusde  plek wil gaan uitzetten, maar dat kan dus niet.... want te weinig ruimte in die pan
  om die interne zwelling tegen te gaan is de DA de enige die iets zou kunnen betekenen....
 en dan nog afgezien van interne beschadigingen in de nek ,....en andere beschadigde bloedvaten en/of zenuwen... :'(

        sterkte voor 't beestje,...
Door poohbeertje52
#994939
reuze bedankt voor jullie snelle reacties ben jullie dankbaar poes is onder zocht bij da alles was goed alleen ze is erg geschrokken ja zou ik ook als ik haar was maar het komt wel goed zei da en zo net kwam ze weer aangelopen en reageerde ze weer zoals van ouds gelukig maar hou haar wel in de gaten nogmaals reuze bedankt allemaal :-*
Door flin
#994955
    poes zal nu wel een kater hebben ...

voorzichtig maar!
Door poohbeertje52
#995002
ja zal voorzichtig zijn ze wordt goed in de gaten gehouden ;)
Door poohbeertje52
#999443
poes is weer de oude hoor heeft het gelukkig overleefd
;) ;)
Door poohbeertje52
#1001278
ja he zag er erger uit dan we dachten labrador en poes gaan niet samen nou ja niet bij ons in elk geval ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door