Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lil
#990619
Gisteren helaas slecht nieuws gekregen van de dierenarts: Boris heeft zware artrose in zijn rechter heup. Gelukkig is de linker heup helemaal gaaf. Vermoedelijke oorzaak is toch dat hij rechts een lichte vorm van HD heeft gehad.

Nu geef ik al een tijd groene lipmossel en dit was (uiteraard) volgens de dierenarts prima, maar ik hoefde dan geen glucosamine preparaat meer te voeren....
Klopt dit?

Is het mogelijk om zowel groene lipmossel als een preparaat met glucosamine en chondriotine (en eventueel MSM en vitamine C) te geven?
Zo nee, wat verdient de voorkeur?

Verder geef ik ook elke dag zalmolie en krijgt hij buiten zijn ontstekingsremmers die hij nu heeft ook pijncomplex van de groene os.
Door Lil
#991445
Zo lekker is dat he, nu ga ik na (veel) onderzoek mijn eigen topic beantwoorden :D ;D ;) ::) 8)

Ik heb gevonden dat groenlipmossel voornamelijk ontstekingsremmend is en ook ietsje aan pijnstilling doet. Er werd geadviseerd om het als de ontsteking over is te stoppen (alhoewel ik zelf goede ervaringen heb met langdurig gebruik).

Om echt iets te doen aan de opbouw van kraakbeen en gewrichtssmeer is glucosamine en chondriotine erg belangrijk. Dit in combinatie met vitamine C, ja ook voor honden want het verhoogt de opname mogelijkheid.
Verder zou ik nog MSM toevoegen en GLA (gammalinoleenzuur in de vorm van Borage olie). Tja, heb ik jullie laten denken en ondertussen een snel antwoord gekregen van een profi. Sorry :-[ :-*
Door Femke
#994844
Lil schreef: Zo lekker is dat he, nu ga ik na (veel) onderzoek mijn eigen topic beantwoorden :D ;D ;) ::) 8)

Ik heb gevonden dat groenlipmossel voornamelijk ontstekingsremmend is en ook ietsje aan pijnstilling doet. Er werd geadviseerd om het als de ontsteking over is te stoppen (alhoewel ik zelf goede ervaringen heb met langdurig gebruik).

Om echt iets te doen aan de opbouw van kraakbeen en gewrichtssmeer is glucosamine en chondriotine erg belangrijk. Dit in combinatie met vitamine C, ja ook voor honden want het verhoogt de opname mogelijkheid.
Verder zou ik nog MSM toevoegen en GLA (gammalinoleenzuur in de vorm van Borage olie). Tja, heb ik jullie laten denken en ondertussen een snel antwoord gekregen van een profi. Sorry :-[ :-*

Ik vind het wel handig, dat je het antwoord van de profi hierneer gezet hebt :D :D :D
Door flin
#995068
Lil schreef: Zo lekker is dat he, nu ga ik na (veel) onderzoek mijn eigen topic beantwoorden :D ;D ;) ::) 8)
njah, da's mooi.. ::)
heb 'k in de 'kattenafdeling' ook wel n's,...zeker als 't om slakken gaat.....
's niet heel populair ofzo?
't wordt zeker en vast gewaardeert! :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door