Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#99433
Hoi,

Ik vroeg mij af of je nu wel of geen vit. E moet toevoegen wanneer je je hond bv visolie geeft? Zo ja kan dit dan gewoon in tablet vorm?

Gr. Isabelle
Door Ollie
#99438
Visolie van de Hema zit vitamine E in! Ik weet niet of dat in alle visolie zit. Staat het er niet op dan?
Door Lizzy
#99461
Ja, ik heb ook al -tig keer gelezen dat je extra vitamine E moet geven wanneer je visolie geeft. Dit als een antioxydant, om te voorkomen dat de olie ranzig wordt in het lichaam. Maar volgens mij zit er om die reden dus al vitamine E in de capsules. Andere zeggen weer: nee, dat is niet voldoende om te voorkomen dat de visolie in het lichaam gaat oxideren. Andere zeggen weer dat het dat wel is. Ik heb heel lang extra vitamine E aan mijn honden gegeven (capsules) en op een gegeven moment werd bekent dat deze een kankerverwekkende stof bevatte en werd de meeste vitamine E uit de handel gehaald. Sindsdien vertik ik het om extra vitamine E in de vorm van supplementen te geven, maar ik geef wel 2 a 3 keer per week wat tarwekiemen/tarwekiemolie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door