Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mondriaan
#994316
Hallo diervrienden, wij hebben twee katten hier die normaal 1 maal per dag kattenblik krijgen, nu zeuren ze dan erg veel en daarom mengen we het blikvoer met brokjes, daardoor zeuren ze minder maar nu geeft een van de poezen zn voeding weer op, kan dit komen door de menging of moeten we met het beest naar de dokter.

Bij voorbaat dank,
#994322
Hallo Mondriaan
Barfplaats is een versvoerforum. Wij weten hier veel van complete versvoeding en van zelf samengestelde verse rauwe voeding. Over brokken en blik geven wij hier geen adviezen aangezien we die niet voeren. Mijn advies zou zijn om je eens in te lezen hier over het waarom en hoe van vers voeren, en dan je katten lekker hun natuurlijke voeding te geven.
Door rawfan
#998754
Ik heb in meerdere media gelezen dat er een risico is als men water (dus oon blikvoer) met brokjes mengt omdat er zwammensporen in de brokjes die kunnen gaan groeien met potentiele gezondheidsrisicos voor de kat. Men moet dat gemengd voer echter na 30 minuten weghalen. Alles wat ik gelezen heb (behalve op de pakketten van Hills) toont aan dat brokjes  een te laag water inhoud en een te hoog koolhydraat niveauhebben  om goed voor katten te zijn. Bovendien zijn de eiwitten plantaardig en hebben dus een foute pH. Mijn ervaring is dat brokjes ook diabetees kunnen stimuleren. Ik vind brokjes vergelijkbaar met sigaretten or alcohol: gifstoffen die verkocht worden. Maar de ander twee producten worden met een waarschuwing verkocht...
Rauwvoer heeft devolgende problemen die mijn katten hebben opgelost:  diabetes, slechte vacht, braken na het eten, overgwicht en gedrag: tegenwoordig zijn ze kittens van 15jaar!
Laatst gewijzigd door rawfan op ma 07 jul 2008, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door