Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#994100
Zoals jullie weten heeft Fjurdy een te traag werkende schildklier. Hij kreeg hiervoor L-thyroxine, wat in het begin goed werkte maar na een jaar was hij terug bij af en had weer hele lage waardes.
De dosering moesten we toen opvoeren naar 3 tabletten per dag.
Het enige wat me opviel was dat hij zich zo bleef jeuken en nog niet helemaal zichzelf was.

Ik had hier op BP al eens gelezen dat een andere hond hier ook last van had en die was overgestapt naar Forthyron.
Nadat ik dat aan de DA voorgelegd had kreeg ik te horen dat dit helemaal geen verschil zou maken omdat er in allebei de medicijnen thyroxine zit.

Ik heb er ook met een aantal fokkers over gesproken die ook een hond met schildklier problemen hebben en ook Forthyron geven.

Ik heb dus een 4-tal weken geleden toch Forthyron besteld omdat ik wilde weten of dat idd zo zou zijn.

Het verschil is dus wel degelijk merkbaar. Fjurdy is veel levendiger, is weer continu aan het spelen en rent weer als een bezetene door het park. En wat nog veel belangrijker is, hij heeft bijna geen jeuk meer.
Gebruikersavatar
Door nova
#994204
Het hoeft niet aan de thyroxine te liggen , dat jouw hond zo een jeuk heeft
Het kan ook en hulpstof zijn waar hij last van heeft, die in de ene tablet wel zit, maar in de andere niet
Belangrijk is nu dat hij geen jeuk meer heeft
beterscap verder
Door 202Spots
#994213
Fijn dat ie geen jeuk meer heeft,maar je weet eigenlijk pas of het goed werkt wanneer je de waardes weer laat doen toch?
En wanneer de waardes te laag zijn,dan kan de mg per pill toch verhoogd worden?

Tor heeft ook thyroxine,en eigen DA zei dat ik gewoon 1 x per dag kon geven, maar ons vorige hond had ook thyroid meds en ik wist nog dat Dr.Dodds aanraad aan om 2 x per dag te geven,en dan minstens 'n uur voordat ze eten krijgen.
Door tt-tjes
#994786
202 Spots schreef: Fijn dat ie geen jeuk meer heeft,maar je weet eigenlijk pas of het goed werkt wanneer je de waardes weer laat doen toch?
En wanneer de waardes te laag zijn,dan kan de mg per pill toch verhoogd worden?

Tor heeft ook thyroxine,en eigen DA zei dat ik gewoon 1 x per dag kon geven, maar ons vorige hond had ook thyroid meds en ik wist nog dat Dr.Dodds aanraad aan om 2 x per dag te geven,en dan minstens 'n uur voordat ze eten krijgen.
Ik laat zijn waardes regelmatig nakijken, ze waren ook al weer goed voordat ik met de Forthyron ben begonnen. Maar op de een of andere manier lijkt hij op deze tabletten veel levendiger te zijn.

Mijn DA heeft mij ook aangeraden om de dosering over 2x daags te verdelen. Dat doe ik dus maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door