Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mariska bv Boris
#993835
Hallo allemaal,

Boris (Labrador) krijgt Haaksbarf met af en toe een dagje barf (zalmkop, sardines, kippenekken etc.). De laatste tijd vind ik dat hij erg veel moeite heeft met poepen. Het duurt sowieso even voordat het eruit komt en het is ook erg hard.

Wat kan ik hem geven om hem wat makkelijker te laten poepen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Mariska
Door Jolly
#993845
organen en dan met name lever werkt laxerend, dus als de ontlasting echt te hard is voor hem, dan kan je misschien wat lever erbij geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#993856
ja, wat vindt je hard?
Die van mijn moeten normaal gesproken ook flink duwen om het eruit te krijgen.
Pas als ze echt een poosje zitten en ze steeds weer in de poephouding gaan zitten vindt ik dat het te hard is.
een eitje, joghurt of wat extra groente is buiten organen om, ook laxerend
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#994061
[quote="Mariska bv Boris"]
Hallo allemaal,

Boris (Labrador) krijgt Haaksbarf met af en toe een dagje barf (zalmkop, sardines, kippenekken etc.). De laatste tijd vind ik dat hij erg veel moeite heeft met poepen. Het duurt sowieso even voordat het eruit komt en het is ook erg hard.

Wat kan ik hem geven om hem wat makkelijker te laten poepen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Mariska
[/quote]

Lastig natuurlijk omdat je niet weet wat je met Haaksbarf eigenlijk voert. Ik zou in ieder geval met wat je aanvult wat zuiniger zijn met het bot en dan met name de kipnekken en in plaats daarvan spiervlees geven. Persoonlijk zou ik geen orgaan bijgeven aangezien dat waarschijnlijk al ruimschoots in de HB zit en je dan eigenlijk niks toevoegt.
Door poohbeertje52
#999425
misty heeft dat ook die zit eindeloos soms te persen durf alleen nu eigenlijk geen pens meer te geven , en eitje blijft bij misty het zelfde .
Door Naakies
#1000662
hallo

Je kan ook wat zalmolie door het eten doen werkt hier perfekt  als het wat hard is

gr martijn en lonneke
Door Boefies
#1000867
Wat toevallig dat je dat zegt Mariska. Babs heeft namelijk hetzelfde probleem. Laatst vroeg ik bij de dierenspeciaalzaak of ze van andere eigenaren ook al dat probleem had gehoord met HB. Maar ze had van andere nog niks gehoord. Ik voer nu niet meer zoveel HB en ze kan weer gewoon drukken...
Door Mariska bv Boris
#1006490
Afgelopen weekend had hij een dagje wat dunnig en vandaag ging het weer hartstikke goed. Met Haaksbarf is het inderdaad het probleem dat je niet weet wat ze erin stoppen. Ik wil uiteindelijk wel overgaan op barf, maar ik kom er maar niet aan toe om precies uit te vogelen hoe dat moet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door