Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door diyou
#990751
We gaan binnenkort met de hond naar noord italie, nou krijgt hij een pipet advocate ( zou ook voor hartworm helpen )in de nek voordat we gaan.
Maar ben zo bang voor teken en ander ongedierte mag ik hierbij ook nog een scalibor band gebruiken??
of is dit allemaal te veel van het goede??
De laatste tijd heeft Diesel vaker last van teken en hij krijgt altijd daarna een flinke bult van zo,n eng beest ( let op dat de kop ook mee komt )

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door Hitam
#991117
Ik zou zeker ook iets tegen teken doen in Italië. Dus inderdaad een Scaliborband.
Door Laura2004
#991174
Ik zou alleen de scaliborband gebruiken, deze beschermt tegen vlooien, teken, zandvliegjes (Leishmania) en hartworm, dus verder zou ik geen pipetjes gebruiken, dat is idd te veel van het goede, maar een scalibor is wel noodzakelijk wat mij betreft.
Door diyou
#992892
Had inderdaad de scaliborband woensdag gekocht en omgedaan, maar wat een drama mijn hond is er ontzettend ziek van geworden.
Ben vrijdag naar de dierenarts kunnen gaan, kreeg er stuiptrekkingen en spiertrillingen van en moest onmiddelijk de band af doen!!!
We moesten hem meteen met sterk ontvettende shampoo wassen, daarna ging het gelukkig met het uur beter met hem.
Nu gaat het weer gelukkig goed met hem.

Dus voor mij NOOIT meer een scalibor band echt chemische TROEP!!!!

Groetjes Desiree
Door Laura2004
#993107
Het is idd troep, maar wel noodzakelijk als je wil dat je hond niet ziek wordt, dus ik zou overwegen om niet op vakantie te gaan of de hond ergens onder te brengen als jullie weg zijn.
Door K&D
#993130
De werkzame stof in de scalibor band is deltamethrine. Dat is de stof die je moet zien te vermijden bij anti-vlo middelen. Er staat elders wel een topic met meer info over werkzame stoffen.
Ik zou de hond niet meenemen maar een oppas zoeken. Ik zou het risico niet nemen een hond met hartworm of een andere nare ziekte mee naar huis te nemen.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=3
Laatst gewijzigd door K&D op ma 30 jun 2008, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diyou
#993263
Hij heeft Advocate tegen hartworm, en ik kon volgens de dierenarts vlak ervoor nog een pipet frontline geven!
Gelukkig is het een west highland white terrier en je ziet ze meteen!!!
Volgens de dierenarts kon hij absoluut mee, ( thuislaten is zowiezo geen opsie, die word gek van de heimwee als hij bij ons vandaan is )
En we gaan naar noord italie vlak bij zuid tirol, zuid italie was erger geweest.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#993300
diyou schreef: Hij heeft Advocate tegen hartworm, en ik kon volgens de dierenarts vlak ervoor nog een pipet frontline geven!
Gelukkig is het een west highland white terrier en je ziet ze meteen!!!
Volgens de dierenarts kon hij absoluut mee, ( thuislaten is zowiezo geen opsie, die word gek van de heimwee als hij bij ons vandaan is )
En we gaan naar noord italie vlak bij zuid tirol, zuid italie was erger geweest.
Misschien had je beter ontwormingstabletten (bv milbemax) tegen hartworm kunnen geven, gecombineerd met een pipet tegen de teken. Twee pipetten combineren ben ik niet zo´n liefhebber van.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door